Již 25.5.2018 vstoupí v platnost GDPR. Nové nařízení EU na ochranu osobních údajů, které se výrazným způsobem dotkne e-shopů. Často se nás ptáte, jak a jestli budeme květnový příchod GDPR řešit.

Jednoznačně ANO!

Palec nahoruRádi bychom vás alespoň touto cestou uklidnili, že GDPR aktivně řešíme, řešit budeme a s technickou částí zavádění vám v každém případě maximální měrou pomůžeme.

A můžete se spolehnout, že stejně jako minulý rok v případě EET s dostatečným předstihem. Určitě se nemusíte obávat řešení na poslední chvíli. 😉

Současný stav

GDPR ilustraceSituaci kolem GDPR důkladně monitorujeme. Účastníme se konferencí na toto téma. Scházíme se s odborníky na českou i evropskou legislativu.

A právě s nimi budeme podrobně řešit veškeré právní i technické náležitosti, které je potřeba pro bezchybnou GDPR compliance splnit.

Můžete tedy být v klidu, že každé naše rozhodnutí bude zkonzultováno s GDPR odborníky na slovo vzatými.

POZOR – GDPR nebude jen na nás!

Zdá se, že poslední dobou velký počet e-shopařů (možná patříte mezi ně) nabyl mylného dojmu, že celé GDPR se točí jen okolo technického řešení e-shopu a jeho způsobu zabezpečení / uchování osobních údajů zákazníků e-shopů.

Očekávají pak, že poskytovatel e-shopového řešení dokáže celé GDPR vyřešit za ně.

Nedokáže.

To je velký omyl, ze kterého bychom vás rádi s dostatečným předstihem vyvedli. Technické řešení je hrubým odhadem 1/4 toho, co bude potřeba v rámci GDPR ve firmách splnit. V každém případě je tedy potřeba, abyste vy e-shopaři aktivně hledali informace a v blížících měsících se o GDPR intenzivně zajímali.

Zbylé (odhadem) 3/4 totiž budou plně ve vaší kompetenci a žádný poskytovatel e-shopového řešení je za vás nevyřeší a ani vyřešit nemůže, protože se týkají zacházení s citlivými údaji mimo samotný e-shop (papírové dokumenty, další fyzická uložiště dat apod.). A pokud se vám snaží tvrdit opak, tak vám maže med kolem úst, nebo rovnou lže.

O GDPR vás budeme informovat, ale…

My uděláme maximum, abychom vám přinášeli klíčové informace. Rozhodně ale doporučujeme sledovat i další zdroje, které se tématiky GDPR týkají.

Určitě byste tedy pro začátek neměli vynechat:

Není důvod k přehnané panice

Na závěr bych rád zdůraznil, že není důvod k přehnané panice. GDPR vzniká, aby chránil nás, občany EU, od zneužití osobních údajů. Troufnu si tvrdit, že jeho cílem určitě není buzerace provozovatelů e-shopů a hlavním cílem je začít regulovat nekontrolované nakládání s osobními údaji v nadnárodních korporacích typu Facebook a jemu podobných, kde se našich údajů válí bez nastavení větších pravidel až hanba.

Stejně jako jsme společně zvládli EET, tak si bezpochyby poradíme i s příchodem GDPR. 😉

Berme to všichni jako příležitost udělat si sami pořádek v tom, jak nakládáme s osobními údaji našich zákazníků, zaměstnanců a vlastně všech, kteří nám své osobní údaje poskytují. Vždyť chránit jejich citlivé údaje by měla být už z morálního hlediska naše povinnost, ať už nějaké GDPR existuje, nebo neexistuje, co myslíte?

 

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

  • Petra

    Tak jsem z toho jelen … všichni všude straší, jak to e-shopaře čeká a když si pročtu odpovědi na ÚOOÚ na téma GDPR a Internetové obchody, tak mi to zas tak hrozný nepřijde pro člověka, OSVČ, co si eshop spravuje sám – https://www.uoou.cz/internetove%2Dobchody/d-27999/p1=4753

  • David CHEJN

    Nějak nechápu význam článku.

shares