Cross selling je jedna z nejjednodušších a nejefektivnějších strategií, která vám může zvýšit tržby e-shopu. Díky této prodejní metodě dokážete prodat zákazníkovi další produkty, které by si běžně nekoupil.
Pojďme se společně podívat, co je to cross selling, jeho využití ve vašem e-shopu a hned několik tipů z praxe, díky kterým získáte konkurenční výhodu.
Co je to cross selling?
Cross selling je obchodní strategie spočívající v nabídce doplňkových nebo souvisejících produktů zákazníkům.
Tímto způsobem může váš e-shop zvýšit pravděpodobnost, že zákazník uskuteční další nákup nebo zvýší objem své stávající objednávky.
Výhody cross sellingu
Cross selling má pro e-shopy mnoho výhod. Mezi ty nejzásadnější patří:
- zvýšení tržeb
- zvýšení průměrné hodnoty objednávky
- zlepšení zákaznické spokojenosti
- snížení nákladů na marketing
Jak využít cross selling a získat konkurenční výhodu?
Cross selling se v e-shopu dá využít několika způsoby. Jedním z nejefektivnějších způsobů je využít nabídku podobných a souvisejících produktů, které mohou být umístěny rovnou v detailu produktu nebo v košíku.
Příkladem může být situace, kdy zákazník nakupuje na vašem e-shopu nový televizor. V této chvíli může e-shop využít cross selling a nabídnout zákazníkovi doplňkové produkty, jako jsou například kabely, držáky na televizi nebo televizní příslušenství, které by se mu mohly hodit při používání nového televizoru. Tímto způsobem e-shop zákazníkovi poskytuje kompletní řešení a nabízí mu produkty, které by si možná sám nevybral, ale mohou být pro něj užitečné. Rovněž buduje loajalitu zákazníků. Nabídka dodatečného produktu obvykle pomáhá zákazníkům vyřešit problém – velmi často jde o problém, který si ještě neuvědomují (např. potřebují ochránit displej nového drahého smartphonu před náhodným poškrábáním).
TIP: Eshop-rychle umožňuje jednoduše propagovat související zboží v pop-up okně po přidání produktu do košíku. Tento nástroj je velmi efektivní pro navýšení prodejů a může být použit pro propagaci různých produktů, jako jsou doplňkové produkty, nejprodávanější produkty nebo novinky.
Buďte kreativní!
Ačkoliv to možná vypadá na první pohled velmi prostě, i cross selling můžete vyšperkovat k dokonalosti.
Dalším způsobem, jak tento marketingový prvek využít, je nabídnout zákazníkům nejprodávanější produkty, novinky nebo třeba další zajímavé kategorie.
To zákazníkovi pomůže při výběru nejvhodnějšího produktu a může jej rovněž inspirovat k dalším nákupům.
“Myslete jako zákazník, mluvte jeho jazykem a nabízejte mu další produkty, které potřebuje. Přitom buďte kreativní a využívejte nabídky, které budou pro zákazníka neodolatelné. Využít můžete pop-up okno v košíku s nadpisem v různých podobách a formulacích.
Martin z EBOOST, specialista pro e-shopy
Například Extra pro vás, Zákazníci k tomuto zboží ještě nakoupili, Mohlo by se vám líbit, Co ještě musíte mít, Aktuální trendy a podobně.
Zkrátka usnadněte svým zákazníkům nákup”.
Prodávejte dál!
Pokud zákazník právě nakoupil, bude velmi málo pravděpodobné, že by si ihned dokoupil k produktu další podobné nebo související produkty. Buďte proaktivní a po nějakém čase se připomeňte s nabídkou produktů, které se mu mohou hodit.
Efektivním nástrojem pro cross selling, který často u našich klientů používáme a který velmi dobře funguje, jsou e-mailové sekvence a remarketing.
Remarketing v cross sellingu
Co je remarketing? Remarketing ve svém principu umožňuje zobrazovat reklamy lidem, kteří navštívili váš web. Když ho opustí, začnou se vaše reklamy zobrazovat na různých místech internetu. Jeho nejčastější formou je reklama zobrazovaná prostřednictvím obsahové sítě Google nebo Seznam. Je ale možné jej zobrazovat také na sociálních sítích.
“V případě cross sellingu můžeme využít remarketing a cílit na zákazníky, kteří již nakoupili.
V reklamách tak můžeme zobrazovat související produkty, jako doplňky k již zakoupenému produktu nebo novinky.
Podle výsledků můžeme upravovat dobu, kdy se od posledního nákupu začne remarketing zobrazovat.”
Mojmír z EBOOST, specialista na výkonnostní reklamu
E-mailing v cross sellingu
Vyladěný automatický e-mailing může výrazně zvýšit míru vracejících se zákazníků. Díky e-mailingovým nástrojům je možné nastavit automatické kampaně jako opuštěný košík, slevový kupon pro nové zákazníky, kupon jako dárek k nákupu, prosba o recenzi, cross selling apod. Právě cross selling patří k jedněm z nejúčinnějším typům e-mailingových kampaní.
Závěr
Cross selling je jednou z nejefektivnějších strategií pro zvýšení tržeb e-shopu. Využití relevantních nabídek může pomoci zákazníkům při výběru nejvhodnějších produktů a také může vést k dalším nákupům. Implementace cross sellingu na platformě Eshop-rychle je velmi snadná, efektivní a u našich klientů přináší prokazatelné výsledky.
Potřebujete poradit s aplikací cross sellingu na vašem e-shopu nebo nastavením reklam? Kontaktujte nás.