Zboží.cz je v České republice druhým nejpoužívanějším srovnávačem zboží, který vlastní mediální skupina vyhledávače Seznam.cz. Zboží.cz nabízí širokou nabídku produktů různých kategorií a spolu s tím i množství recenzí, tipů a ověřených obchodů.
Kromě Zboží.cz vlastní Seznam.cz také reklamní síť Sklik, prostřednictvím kterého je možné inzerovat ve vyhledávání Seznam.cz, jeho obsahové síti a v dalších platformách Seznamu.
Do loňského září fungovala správa inzerce ve Zboží.cz a Sklik odděleně. To ale změnil příchod Zboží inzerátů (ZI). Seznam.cz Zboží inzeráty spustil za účelem zvýšení objemů tržeb z prodaných produktů přes vyhledávání.
Produktové inzeráty se zobrazují ve vyhledávání Seznam.cz, na Obrázky.cz a Sbazar.cz. Seznam změnou zamýšlí zlepšení uživatelského zážitku pro zákazníky a zvýšení tržeb e-shopům.
Jakou změnu představuje zavedení služby Zboží inzeráty
Sjednocení služeb
Sjednocení služeb Zboží.cz a produktových inzerátů Sklik. Vznikly nové inzeráty – Zboží inzeráty.
Statistiky Zboží.cz v Skliku
Přehled o produktové inzerci na Seznamu je nyní na jednom místě. Přímo v rozhraní Skliku je nyní možné srovnat výkon kampaní v Skliku vůči objemu návštěvnosti a konverzí na Zboží.cz a ve Zboží inzerátech.
Seznam Marketplace
Seznam plánuje spuštění vlastního Marketplace, do kterého bude služba Zboží inzeráty zařazena.
Tato žhavá novinka, kterou příznačně nazvali Seznam Marketplace, by měla být spuštěna během příštího roku. Konkrétní termín není zatím znám.
Na svět e-commerce bude mít bezpochyby zavedení této nové služby velký vliv a stejně tak na jednotlivé majitele e-shopů, kterým otevře cestu k dalším možnostem propagace a prodeje svých produktů.
Zákazník by na Seznam Marketplace mohl nalézt nejen recenze a produktové nabídky jednotlivých e-shopů, ale přímo také pohodlně nakoupit.
Nastavení maximální ceny za proklik
Nastavení maximální ceny za proklik (max. CPC) je ve Zboží inzerátech možné třemi způsoby.
1. Přes XML feed
- Prostřednictvím elementu MAX_CPC_SEARCH
2. Skrze administraci Zboží
- Max. CPC se pro Zboží inzeráty nastavuje stejně jako CPC pro Zboží.cz
3. Skrze reklamní systém Sklik
- Inzerovat na Zboží.cz, ve vyhledávání Seznam.cz, Sbazar.cz a Obrázky.cz, můžete i prostřednictvím produktových skupin ve svém účtu v Skliku. K tomu je třeba mít propojený účet Zboží.cz s Sklikem a propojené statistiky za vybranou provozovnu Zboží.cz do Skliku. Jak na to, se dozvíte níže.
Jak provést propojení
1. Nejdříve je potřeba klasickým způsobem propojit účet v Skliku s účtem na Zboží.cz. Pokud propojeno nemáte, postupujte podle nápovědy na Seznamu.
2. Po propojení účtů Sklik a Zboží.cz se nově objeví možnost Spravovat provozovny.
3. Klikněte na tlačítko Spravovat provozovny, otevře se seznam provozoven v propojeném účtu Zboží.cz, zvolíme ty účty, pro které chceme v Skliku zobrazovat statistiky.
4. Po uložení propojení se v Skliku vytvoří pro každou provozovnu nová kampaň typu Zboží.cz, která bude zobrazovat statistiky ze Zboží.cz přímo v Skliku.
Naše tipy z praxe
1) Nastavení finančního limitu na Zboží.cz
Vlivem aktuálního zvýšení poptávky může dojít k výraznému a nečekanému zvýšení investice do inzerce, proto doporučujeme nastavit finanční limit, který se nastavuje v administraci Zboží.cz).
2) Bidding
Doporučujeme průběžně sledovat výkon inzerce a dle výsledků biddovat, tedy upravovat nabídky za proklik. V případě Zboží.cz máme pro nastavení CPC, tedy pro biddování, dostupné dva elementy, a to MAX_CPC, který ovlivňuje nabídku za proklik na úrovni produktové karty, tedy přímo na Zboží.cz. Druhým elementem je MAX_CPC_SEARCH, který ovlivňuje nabídku ve vyhledávání Zboží.cz, ale také ve vyhledávání Seznam.cz. V případě Zboží inzerátů nás tedy zajímá element MAX_CPC_SEARCH.
Biddovat můžeme buď prostřednictvím XML feedu, např. automatickým biddovacím nástrojem nebo přímo v administračním rozhraní Zboží.cz.
Protože přímo v XML feedu se pracuje s jediným elementem MAX_CPC_SEARCH, jehož hodnota je totožná pro inzerci ve Zboží.cz i v Seznamu, aktuálně není možné prostřednictvím feedu rozlišit samostatně nabídky pro Zboží.cz a Seznam.cz. Pro toto rozlišení je možné použít multiplikátor obsažený v administraci Zboží.cz.
3) Párování produktů
Doporučujeme zaměřit se i na co nejvyšší poměr napárovaných produktů na produktové karty ve Zboží.cz. Seznam.cz totiž ve výsledcích vyhledávání zobrazuje také přímo tipy na produkty na Zboží.cz, po prokliku produktu se neotevře konkrétní e-shop, ale produktová karta na Zboží.cz. To, zda váš e-shop bude v této produktové kartě tedy závisí na tom, zda je váš produkt s touto produktovou kartou napárován. Konkrétní pořadí vaší nabídky produktu ve výčtu e-shopů pak určuje nabídka za proklik v elementu MAX_CPC.
Závěr
Zákazníci čekají jen na to, až se jim nabídnete!
Nyní již víte, co jsou to Zboží inzeráty, jak fungují nebo jaké změny tato služba přináší. Zároveň jsme vám představili a otevřeli dveře k dalším možnostem propagace svých produktů formou žhavé novinky Seznam Marketplace.
Doporučujeme Zboží inzeráty spustit co nejdříve, sledovat výkon, ladit bidding a vymáčknout z inzerce na Seznamu maximum. Pokud potřebujete pomoc s propojením, nastavením nebo správou, neváhejte se na nás obrátit.