Řešíte na svém e-shopu příplatky k produktům? Prodejci elektrozařízení či pneumatik se musejí ze zákona potýkat s recyklačními poplatky, avšak nová úprava, kterou jsme právě dokončili, se bude jistě hodit mnohem širšímu spektru uživatelů. Řeč je o funkci Příplatky k poštovnému, která dostala do vínku nové možnosti. Úprava je platná pro nové i starší šablony a je pro všechny k dispozici zdarma.
Co je tedy nového?
Dosud jste mohli na svých e-shopech využívat tzv. příplatky k poštovnému, individuálně je nacenit a pojmenovat, tam ale jejich možnosti končily. Příplatky se zobrazovaly odděleně od ceny produktu, což v mnoha případech nebylo ideální. Nyní si můžete libovolně zvolit, zda konkrétní příplatek budete započítávat do výsledné ceny produktu či nikoli (recyklační poplatek u elektrozařízení a pneumatik však nově zahrnutí do výsledné ceny vyžaduje). Na faktuře je pak příplatek v každém případě uváděn odděleně od prodejní ceny produktu, přesně jak ukládá zákon.
Zobrazení příplatků na e-shopu
Pokud u produktu příplatek nastavíte, na e-shopu v detailu produktu bude vždy zobrazen spolu s jeho názvem a výší. Dosud se příplatek k ceně připočítával až ve chvíli vložení produktu do košíku. S nynější úpravou si můžete zvolit, aby hodnota příplatku byla připočtena k prodejní ceně produktu již ve výpisu produktů a jejich detailu. I v takovou chvíli však zákazník uvidí v detailu produktu samostatně uvedenou cenu příplatku a díky tomu bude vědět, z čeho se výsledná cena skládá.
Nastavení příplatků a zadávání cen produktů v administraci
Příplatky můžete nastavit v sekci E-shop > Poštovné > Příplatky. Zde máte možnost zadat libovolný název příplatku, jeho výši, to, zda je zahrnutý v ceně produktu či nikoli (pro každý z příplatků může být toto nastavení odlišné) a zároveň se zde nachází možnost automatického přecenění dotčených produktů o výši příplatku, o čemž se více dočtete níže.
V případě, že budete přidávat nový produkt s příplatkem, u kterého je nastaveno, že má být započten do ceny produktu, je důležité zadávat cenu produktu v jeho kartě již včetně daného příplatku. Pokud tedy produkt stojí 5000 Kč a k němu přičítáte recyklační poplatek 30 Kč, je nutné zadávat celkovou cenu za zboží, tedy 5030 Kč. Naopak pokud daný příplatek není v ceně započítáván, cenu produktu zadáváte bez něj.
Automatické přecenění produktů
Přesně z tohoto důvodu je v sekci Příplatky právě možnost automatického přecenění produktů. To vám umožní k již zalistovaným produktům, které mají konkrétní příplatek přiřazený, jeho hodnotu automaticky přičíst k ceně produktu (případně odečíst, pokud funkci příplatků využíváte k jiným účelům a zadáváte záporné hodnoty příplatků). Jakmile zvolíte přecenění produktů, systém se vás ještě jednou zeptá, zda chcete změnu opravdu provést:
Při tomto jednorázovém přecenění se vytváří automatická záloha produktů. Přecenění bude provedeno pouze u stávajících produktů, které mají nastavený daný příplatek. U nově přidávaných produktů je pak potřeba jejich ceny zadávat s ohledem na příplatek a jeho povahu, viz výše. Funkce jednorázového přecenění funguje i naopak, pokud tedy budete chtít například v budoucnu příplatek opět od ceny odečíst, zde budete mít možnost. Přecenění se zároveň týká jak hlavního produktu, tak jeho variant i cenových hladin.
Příplatky a zákaznické slevy
Někteří z vašich zákazníků mohou mít přidělenou uživatelskou % slevu či využít slevový kupon. V takovém případě se při nákupu produktů s příplatkem připočteným v ceně tato sleva odečte z celkové ceny (cena produktu + příplatek). Na faktuře však samotný příplatek nebude slevou dotčený, jeho hodnota zůstane nezměněna a o danou slevu se upraví jen cena samotného produktu.
Generování cen s příplatky do feedů
Do feedů pro srovnávače se generuje cena vždy tak, jak je zadána v kartě produktu v administraci. Pokud tedy cena zahrnuje příplatek, bude i na zbožové srovnávače generována s tímto příplatkem a naopak.