Analytické kódy v administraci Eshop-rychle už si zasloužily pořádnou revizi. Zpřehlednili jsme proto jejich nastavování, vylepšili měření pro všechny e-shopové šablony, dali k dispozici ZDARMA pokročilé měření Enhanced E-commerce v Google Analytics, upravili jsme posílání dat do analytických nástrojů do konzistentní podoby a položili základy pro nejpokročilejší implementaci Google Analytics a Google Tag Manageru na trhu. Na tu se můžete těšit již brzy na nové generaci našich šablon.
K jednotlivým bodům si pojďme říci něco blíže.
Přehlednější správa měřících kódů
Možná už jste si všimli, že sekci Analytika jsme před nedávnem přejmenovali na přiléhavější název Měřící kódy. Dnešním dnem za touto úpravou následuje také nový grafický kabát sekce a logické přeuspořádání do mnohem stravitelnější podoby.
Pokročilé e-shopové statistiky Enhanced E-commerce ZDARMA pro všechny
Enhanced E-commerce dáváme zdarma všem
Zapnutí modulu Enhanced E-commerce pro pokročilejší měření e-commerce statistik v nástroji Google Analytics již není podmíněno zaplacením balíčku „Personalizace a remarketing“. (Správné nastavení Enhanced E-commerce v Eshop-rychle)
Nově je tedy Enhanced E-commerce ZDARMA pro všechny. 😉
Funkci Personalizace a remarketing najdete na jiném místě
Funkce Personalizace a remarketing byla vytažena mimo sekci měřících kódů do E-shop –> Personalizace a remarketing a i nadále nabízí za příznivou cenu nadstavbu e-shopu v podobě personalizace e-shopu pro zákazníky a doporučování naposledy prohlížených produktů.
Zkvalitnění odesílaných dat do analytických nástrojů
Pro všechny současné šablony na Eshop-rychle.cz i Eshop-rychlo.sk jsme pro Google Tag Manager doplnili všechna data, která se dosud neodesílala, nebo se odesílala v neúplné podobě a znemožňovala tak měření některého chování zákazníků na e-shopu (již brzy budou stejná data doplněna i pro Google Analytics).
V obou nástrojích tak můžete očekávat (zejména v oblasti objednávkového procesu) z pohledu odesílaných dat kompletní přepracování a hlavně jistotu, že se odesílají všechna data, která reálně můžete pro svou analytiku potřebovat. Všechny naše úpravy vychází z velmi podrobné analýzy profesionála na webovou analytiku a výkonnostní marketing a PPC kampaně, Zbyňka Hyráka z Optimalizovaný-Web.cz, takže ať už se v analytice svého e-shopu rádi přehrabujete sami, nebo si platíte pomoc odborníků, můžete si být jisti, že doměříte vše, co analytické nástroje v tomto směru nabízí.
Konzistence odesílaných analytických dat
Další bolístkou naší e-shopové platformy, kterou jsme s tímto updatem „narovnali“, byla nekonzistence odesílaných dat do analytických a reklamních nástrojů. Abyste si dokázali představit o čem je řeč, uvedu příklad.
Takový stav je samozřejmě nežádoucí pro každého, kdo se snaží z takových nástrojů vyčíst relevantní informace, na jejichž základě musí volit své další podnikatelské kroky nebo jen optimalizovat rozpočty marketingových kampaní.
Jaká podoba dat je tedy správně?
Opět jsme vycházeli z výše zmíněné analýzy provedené odborníkem na webovou analytiku, výkonnostní marketing a PPC kampaně, Zbyňka Hyráka z Optimalizovaný-Web.cz, takže naše řešení reflektuje opravdové praktické potřeby profesionálů na analytiku. A v některých směrech dokonce opravuje chyby oficiální dokumentace těchto nástrojů, nebo ji doplňuje o další, v praxi užitečné prvky.
Nově se tedy informace o nákupech zákazníků budou posílat do všech nástrojů bez DPH a očištěné o poplatky za platbu a dopravu. Řeč je zejména o nástrojích Google Analytics, Google Tag Manager, Google AdWords, Sklik, FB pixel, Glami a vlastně všech nástrojů, které s těmito daty umožňují dále pracovat, optimalizovat na nich reklamní kampaně nebo je dále analyzovat.
Chcete-li totiž optimalizovat své reklamní kampaně nebo sledovat své obchodní výsledky na základě skutečných čísel a nelhat sami sobě do kapsy, nechcete do svých výsledků započítávat peníze, které reálně nejsou vaše a budete je muset odvést státu nebo zaplatit dopravci. Mohlo by se vám totiž velmi snadno stát, že kampaň, která působí na první pohled ziskově, po zaplacení těchto výdajů zase tak zisková není. Profesionálové a zkušení e-shopaři potvrdí. 😉
S novou šablonou nejpropracovanější analytika mezi e-shopovými řešeními
A těmito novinkami v analytice nekončíme. S příchodem blížící se revoluční e-shopové šablony (resp. celé generace šablon z ní vznikajících) přijde další update, který posune možnosti vyhodnocovat obchodní výkonnost vašeho e-shopu na úplně jiný level.
Odesílat bude šablona do nástrojů také informace o zobrazení produktových boxů, na jakých pozicích se tyto produkty zobrazily, kolikrát došlo prokliku do detailu produktu a z jaké pozice na stránce, podobné informace zjistíte také o svých obrázkových bannerech, rotátoru obrázkových bannerů a dalších promo prvků na svém webu a snadno tak vyhodnotíte, které z nich mají nejvyšší prodejní úspěšnost. Vyhodnocovat ale budete moci i mikrokonverze (např. kolik lidí se přihlásilo k odběru vašeho newsletteru) a spoustu dalšího.
Tuto nejpokročilejší analytiku nabídnou pouze šablony vycházející z nové generace našich šablon, pro současné a historické šablony nebudeme takto detailní odesílání událostí již zapracovávat.
Na co se ale můžete těšit pro všechny naše šablony již brzy, je aktualizace současných kódů pro všechny Google služby do nejnovější podoby využívající knihovnu gtag.js. Tento update se promítne pro naprosto všechny šablony na platformě Eshop-rychle a bude nasazen v nejbližší době.