Live chat je marketingový nástroj se dvěma cíli – efektivně komunikovat a prodávat. Chatbot usnadňuje odbavení opakujících se dotazů, a to bez nutnosti komunikace s reálnou osobou. Se Smartsupp díky kombinaci obou získáte úsporu času a nákladů spolu se zvýšením konverze a prodejů.
Odlište se, buďte výjimeční
Dnes je situace na trhu velmi tvrdá. Změny životního stylu vyvolané pandemií zrychlily zákaznické preference pro online komunikaci a ochotu vyzkoušet chat. Lidé si navíc toto moderní komunikační řešení rychle oblíbili. A proč by ne?
Live chat poskytuje mnohem rychlejší a interaktivnější způsob komunikace přímo z vaší stránky. Při prohlížení produktů se může návštěvník hned zeptat a odpověď dostane jako by byl v kamenné prodejně. Ale jako kamenné prodejny mají otevírací dobu, ani živá podpora není vždy online. Ve 3 ráno vám nikdo s nákupem nepomůže. Nebo vlastně ano – chatbot čas neřeší, může fungovat stále a být pro návštěvníky studnice informací a rad kdykoliv a kdekoliv.
Klíčem k tomu, že si zákazník vybere právě vás, je použít všechny znalosti a nástroje lépe než vaše konkurence.
Dle průzkumu nezávislého zdroje Forrester 68 % zákazníků souhlasí s tím, že pokud si mohou vybrat, kde nakoupí, je pravděpodobnější, že si zvolí obchod s lepší komunikací.
Pokud se vám daří odpovídat v live chatu okamžitě, ideálně do několika vteřin, mnohonásobně zvýšíte šanci na novou objednávku a v očích zákazníků budete vypadat profesionálně. Tímto postupem zároveň efektivně podporujete svůj brand.
Chatbot odpoví za vás – ať už jste online nebo ne
Nedocenitelným pomocníkem při komunikaci se zákazníky jsou chatboti.
Chatboti za vás zodpoví opakující se dotazy úplně automaticky a pomohou zákazníkům i s výběrem zboží. Na čím větší množství otázek je připravíte, tím více času získáte na zákaznické konverzace a důležitější činnosti. Navíc odpovídají okamžitě.
Jednoduše řečeno, chatbota si můžete představit jako recepčního vítajícího vaše návštěvníky. Okamžitě jim nabídne sadu otázek v podobě několika tlačítek, z nichž si musí návštěvník nejdříve jedno vybrat, aby se nakonec dostal k možnosti spojit se s vaším zákaznickým týmem. Chatbot takto v podstatě pomáhá a vede návštěvníka, dokud se mu nepodaří dovést ho až ke zboží, které shání. V momentě, kdy návštěvník narazí na poslední možnost a již nemá z čeho vybírat, je automaticky přeměrován na jednoho z členů vaší zákaznické podpory.
V tuto chvíli už je pro vás mnohem výhodnější, když se konverzace ujmete přímo vy nebo jeden z členů vašeho týmu. Dosáhnete tak mnohem větší šance, že se z návštěvníka stane spokojený zákazník a ne jen někdo, kdo zbytečně plýtvá časem a energií vás a vašeho týmu.
Smartsupp Live chat
S live chatem od Smartsupp máte pod jednou střechou automatické zprávy, video nahrávky spárované s konverzacemi, chatboty, detailní statistiky, připravené integrace i API.
Web chat posiluje vaši pozici tím, že každá interakce se zákazníkem přináší hodnotu. Doslova můžete vydělávat díky stejnému nástroji, kterým pomáháte uspokojit potřeby svých zákazníků.
Hlavními funkcemi chatu od Smartsupp jsou tyto – společně s benefity, které vám přinášejí:
- Automatické odpovědi – naplánujte si ten pravý okamžik, kdy a jak oslovíte návštěvníky svého webu. Vytvořte si personalizované automatické zprávy a nabídněte potenciálním zákazníkům pomoc, když ji potřebují nejvíc.
- Propojení video nahrávek s konverzacemi – získejte nahrávky svých návštěvníků spojené s konverzacemi, které vedli s vámi nebo vašim týmem. Využijte tato data k poznání zákaznických preferencí a předvídání jejich budoucích potřeb.
- Chatbot – zapojte chatbota jako mezičlánek mezi vámi a novými návštěvníky. Ušetřete čas a cenné zdroje automatizací. Chatbot za vás odpoví na jednoduché nebo opakující se otázky a pomůže potenciálnímu zákazníkovi vybrat ten nejvhodnější produkt.
- Facebook a Google Analytics integrace – propojte Smartsupp s Facebook Messengerem a odpovídejte na všechny zprávy z jednoho místa. Použijte Google Analytics pro pokročilé sledování a měření vlivu Smartsupp na váš konverzní poměr a chování zákazníků.
- Detailní statistiky – měřte kvalitu zákaznické péče: sledujte hodnocení spokojenosti zákazníků, zjistěte, kdy vám na chat píše nejvíce lidí, jak rychle jim operátoři odpovídají a další cenné údaje.
Zajímá vás nasazení livechatu a automatizace i na váš eshop? Můžete využít možnost rychlé a snadné instalace díky naší společné integraci.
Testovací plná verze nyní na 14 dní úplně zdarma.