Září se u nás neslo v duchu dokončovacích prací na API, které brzy přejde do fáze intenzivního testování. Tento klíčový projekt pochopitelně zaměstnává většinu našich vývojářských kapacit, a tak vám chceme mimo jiné přiblížit, jaká je vzhledem k dlouho očekávanému API naše pozice v jeho vývoji a jaké práce na něm probíhají právě nyní, ve chvíli, kdy čtete tyto řádky.
Co se nyní v Eshop-rychle děje kolem očekávaného API?
API je nepochybně jedním z největších soust, jaké jsme si v Eshop-rychle zatím ukousli. Jen abychom mohli začít s jeho vývojem, museli jsme přistoupit k velmi rozsáhlému a časově náročnému refaktoringu celého systému. Tyto přípravné fáze již máme z velké části za sebou a na samotném API, jak ostatně již víte, pracujeme dlouhé měsíce. A nyní se již dá říci, že se zdárně blížíme do finále. 🙂
V tuto chvíli máme za vývojářský tým připravenou první fázi API pro čtení/zápis dat o produktech a stahování dat objednávek. Přecházíme do fáze intenzivního testování, které nám zabere minimálně několik týdnů. U takového projektu musíme nejen zajistit jeho samotnou technickou funkčnost, ale také otestovat jeho zátěž na systém a zajistit maximální bezpečnost.
Produktový a marketingový tým také nezahálí. Probíhají jednání s prvními partnery, kteří se na náš systém po spuštění API chtějí napojit a tvořit pro vás nové externí doplňky (například služby typu Ecomail nebo Smartemailing jsou připraveny do našeho API vlaku naskočit hned, jak to bude možné). Pomalu již vzniká také nový marketplace doplňků, kde budete moci vybírat z nově vznikajících rozšíření to pravé pro svůj e-shop.
Jak vidíte, API už získává své stále jasnější obrysy. Víme, že se na něj většina z vás již dlouho těší, a proto jsme chtěli poodhalit, jak na tom jsme. I po vypuštění prvotní verze pro vývojáře doplňků ale stále budeme muset počítat s tím, že API je „živá“ funkcionalita, která bude vyžadovat naši neustálou pozornost a postupné vylepšování. Verze, která bude po otestování nasazena, nemusí splňovat všechna očekávání, ale plánujeme API postupně rozšiřovat podle potřeb vývojářů.
Nejdelší část projektu byla věnována refaktoringu, což znamená, že další fáze rozšiřování funkcí API by měla probíhat rychleji.
Blížíme se do finále s novými doklady a novým detailem objednávky. Kdy se můžete těšit?
Pracujeme na přidání nové funkcionality související s prací s objednávkou, konkrétně na stornu objednávek, nových účetních dokladech jako jsou dobropisy, zálohové faktury a doklady o přijaté platbě. S tím souvisí také kompletně přepracovaný vzhled detailu objednávky v administraci.
Blížíme se s vývojářskými pracemi do finální fáze, ale čekají nás ještě týdny testování a úprav. Tuto funkci určitě nenasadíme během vánoční sezóny, abychom nezasahovali do klíčových částí administrace. Počítáme s nasazením v prvních měsících nového roku.
Menší opravy a úpravy systému, které jsme zapracovali v září 2024
- Upravili jsme CSV export pro Google remarketing tak, aby docházelo k nahrazení webp obrázků správným formátem, protože v dynamických reklamách Google Ads není možné používat obrázky ve formátu .webp.
- Odstranili jsme zastaralý měřící kód pro Google Universal Analytics, který byl již před časem nahrazen modernějším Google Analytics 4.
- Upravili jsme a sjednotili logo Homecredit kalkulačky dle pokynů společnosti Homecredit.
- Na nových šablonách jsme v sekci E-shop → Poštovné → Doprava zdarma skryli volbu „Zobrazovat v košíku poznámky o dopravě,“ protože zde není možné poznámku o dopravě využívat.
- Opravili jsme chybu, kdy pokud nebyly v e-shopu existující žádné kategorie, nebylo funkční okno pro přidání produktu v editaci objednávky.
- Opravili jsme řazení produktů při nastavené záporné slevě registrovaného uživatele.