Po úspěšných a na poměry jindy bouřlivé e-commerce prakticky bezproblémových svátcích jsme vykročili pravou nohou do roku s číslovkou 2024. Leden byl pro naše vývojáře především ve znamení pokračujících prací na API, na které je vyčleněna převážná část našich kapacit, a také řešení občas zpomaleného načítání systému, ve kterém nadále pokračujeme a hledáme cesty, jak jej zcela eliminovat. Co dalšího je od začátku ledna v systému nového?
E-shop si u nás nově založíte i zcela zdarma – přidali jsme nové flexibilní tarify
Do nabídky našich služeb přibylo několik novinek, mezi nimi tarify Free, který je určený zejména pro začínající e-shopaře a je zcela zdarma, Hobby s příznivou cenovkou pro malé projekty i “tarify” (respektive balíčkové nadstavby) Individual a Comfort. V rámci Individualu lze nad rámec základních tarifů přihodit další služby, moduly či navýšení limitů a tak naplnit individuální potřeby vašeho e-shopu. Comfort je pak službou, která zajistí samotnou výstavbu e-shopu a jeho naplnění produkty dle požadavků a přání zákazníka.
Zavedli jsme limity ke stávajícím tarifům a začali kontrolovat limity dosavadně platné
Bez emocí (ať pozitivních či negativních) se neobešlo zavedení limitů na počet produktů, obsazenost hostingu či například rozesílku newsletterů pro dosavadní tarify Startup a Business. Konkrétně u tarifu Startup jsme začali kontrolovat dosud dávno platný limit na obsazenost max. 5 GB hostingu a 5 e-mailových stránek.
Jde o krok, ze kterého budeme v budoucnu těžit všichni – zamezí mnohdy extrémnímu nadužívání našich výpočetních kapacit a v případě ohromných projektů, které u nás dosud fungovaly bez omezení, přinese případně i další zdroje, které budeme investovat do výrazného posílení naší infrastruktury. Převážné většiny našich zákazníků se však limity nedotýkají vůbec. Přečtěte si podrobnosti v předchozím článku na blogu.
Aktualizovali jsme generování feedu pro Google nákupy
Novinek se dočkaly XML feedy pro Google nákupy. Nyní do nich generujeme připojené obrázky produktů a také varianty. Dle dokumentace Googlu se v případě variant negeneruje hlavní produkt, ale právě jednotlivé varianty produktu jakožto hlavní karty.
Provedli jsme opravy u nových faktur
V prosinci jsme nasadili nové vzhledy faktur a na základě vašich podnětů a hlášení jsme opravili některé prvotní chyby, které se v nich v určitých případech mohly vyskytovat:
- nesprávná měna při využívání dvou měn a hromadném tisku faktur
- za určité konstelace generování druhé stránky faktury jakožto prázdné
- nepropisování IČ a DIČ, pokud jsou zadány jen v dodacích údajích objednávky
Další menší opravy a úpravy:
- Úprava logiky tlačítek newsletterového modulu: do sekce Čas odeslání byl přidán radiobutton a upraveny textace a překlady, v posledním kroku kampaně jsme upravili textaci tlačítka “Uložit”.
- Do automatického párování plateb jsme doplnili VÚB banku
- Opravili jsme stav, kdy nebylo možné vyhledat část textu v popisu produktu, pokud byl oddělený strip tagem (například <br> či </p><p> apod.).
- Opravili jsme párování plateb pro Slovenskou spořitelnu
- U objednávkového API byl aktivován limit 1 request / 10 sekund a 2000 requestů / den (1 request může znamenat například 100 objednávek naráz, neplatí, že 1 request = 1 objednávka, maximální denní limit je 200 000 (2000×100 objednávek).