V novinkách za uplynulý měsíc tentokrát přinášíme vcelku objemnou nálož větších i menších úprav, které vám obchodování na naší platformě zase o kus zjednoduší. Stihli jste si už všech novinek všimnout, nebo vás v tomto článku ještě zvládneme něčím překvapit?
Doplnili jsme možnost importu překladů do jiných jazyků
Dosud nebylo možné e-shop zcela lokalizovat do jiného jazyka, jelikož některé vnitřní výchozí systémové texty neměly možnost lokalizace. S touto úpravou jsme přidali do sekce Nastavení > Lokalizace roletku pro volbu jazyka, pomocí které můžete automaticky tyto systémové texty nahradit jejich překlady do angličtiny, rumunštiny, chorvatštiny, polštiny, maďarštiny a němčiny. Také je zde možné importovat soubor s vlastními překlady, pokud máte zájem o jiné než námi připravené jazyky.
Pro plnohodnotný e-shop v jiném jazyce je nutné vytvořit nejprve slovenský e-shop, který v základu pracuje s měnou €. Zde pak můžete importovat požadovanou jazykovou sadu systémových textů a své vlastní texty již vkládat v daném jazyce. I automatická avíza jsou připravena pro fungování v jiném jazyce, kdy jsme již s minulými updaty doplnili bloky s informacemi o objednávce ve výše uvedených překladech.

Parametry produktu nyní fungují jako odkaz pro vyhledání produktů se stejným parametrem
Pokud má produkt parametry, tyto se na veřejné části nyní chovají jako odkazy na výpis všech produktů, které mají přiřazený stejný parametr. V podstatě tedy simulují filtraci dle daného parametru, ale na rozdíl od klasické filtrace se zobrazí produkty z celého e-shopu, nikoli jen z dané kategorie. Například u obuvi s parametrem “Materiál: kůže” budou moci zákazníci jedním kliknutím zobrazit i všechny další produkty (včetně produktů i mimo kategorii obuv), které mají přiřazený stejnou hodnotu parametru (zobrazí si tak tedy všechny kožené výrobky ve všech kategoriích e-shopu).
Možnost odkazů z parametrů můžete zapnout v sekci E-shop > Parametry > Filtrace > Umožnit proklik parametrů v detailu produktu.


Systém nyní eviduje počet využití slevových kuponů a umožňuje filtraci dle kuponů
Pokud nabízíte slevové kupony, v administraci nyní najdete informaci o tom, kolikrát byl již daný slevový kupon celkově na e-shopu využit. Součty jsou prováděny od prosince, kdy byla tato funkce do systému přidána. Historická využití kuponů tedy nejsou evidována. Informaci o použití kuponu najdete přímo v detailu každého kuponu v sekci E-shop > Slevové kupony. Zde je také možné po kliknutí na počet využití vyfiltrovat objednávky, na které byl kupon aplikován.
- Pokud byla objednávka ze systému smazána, sníží se o tuto objednávku i počet využití daného kuponu.
- Počet využití kuponu se zobrazuje i u jednorázových kuponů, a to ze dvou důvodů:
- Opakovaně využitelný kupon lze kdykoli změnit na jednorázový a pak je evidence namístě.
- I u jednorázového kuponu jsme chtěli přidat možnost prokliknout se rovnou do objednávky, na kterou byl aplikován.
Do výpisu objednávek jsme také přidali možnost filtrovat dle aplikovaných kuponů.

Připojené obrázky nyní můžete přidávat hromadně
Malou, ale šikovnou a vítanou novinkou je možnost přidávat z administrace připojené obrázky k produktům hromadným výběrem z jednoho okna. Dosud bylo nutné vybírat připojené obrázky po jednom, což při práci přinášelo zbytečné zdržení.
U možnosti skrytí kategorie můžete nyní rozhodnout, zda se skryje včetně všech produktů zařazených i v jiné kategorii či nikoli
Dosud se při skrytí kategorie na e-shopu automaticky skryly i všechny produkty v ní obsažené, nehledě na jejich zařazení do jiných kategorií. Nyní máte možnost si při skrývání kategorie zvolit, zda produkty, které jsou současně zařazené i v jiných než dotčené kategorii, budou napříč e-shopem skryty, či zůstanou v dalších kategoriích zobrazeny.

Do galerie obrázků u produktů je nově možné vložit videa
U každého produktu můžete nyní vložit do galerie vedle obrázků také produktová videa. Ty lze přidat pomocí odkazu z platforem YouTube či Vimeo. Videa se poté v galerii řadí hned za úvodní obrázek produktu – mají tedy prioritu před dalšími připojenými obrázky. Více jsme psali v samostatném článku.

U možností řazení neskladových položek jsme přidali možnost volby
S jedním z minulých updatů byla přidána možnost řazení produktů, které nejsou skladem, na poslední místa ve výpisu produktů, a to konkrétně pro varianty skladu 2 a 5. Ve výchozím nastavení bylo toto řazení zapnuté pro všechny bez možnosti vypnutí, ale na přání některých z vás jsme přidali možnost volby.
V objednávce je nově možnost změnit její měnu
V detailu přijaté objednávky můžete libovolně a jednoduše změnit její měnu, a to na jakoukoli z vámi aktuálně využívaných měn pomocí drop-down menu.
Další úpravy a opravy:
- K informaci o využití slevového kuponu v průběhu objednávky jsme doplnili i měnu e-shopu. Dosud se zobrazovala jen informace o částce, nad kterou je možné kupon využít, avšak bez uvedení měny.
- U dopravce GLS Parcelshop jsme přidali možnost vypnout nabídku výdejních boxů
- Opravili jsme chybu, kdy při duplikaci objednávky se do nové objednávky nekopírovalo DIČ z fakturačních údajů.
- Do URL dodavatelského feedu je možné vložit individuální údaje k přístupu na adresu feedu. V sekci E-shop > Import > Autoimport po zapnutí volby “Stažení feedu vyžaduje ověření” se zobrazí kolonky Uživatel a Heslo.
- Při rozdělení objednávky, která byla vytvořena v jiné měně, než je hlavní měna e-shopu, se nová objednávka ukládala v hlavní měně e-shopu. Chybu jsme opravili a nová objednávka již obsahuje stejnou měnu, v jaké byla vytvořena objednávka původní.
- Opravili jsme chybu, kdy nebylo možné k objednávce na veřejné části připojit nahraný soubor.
- U starých šablon se vyskytovala chyba, která při odkliknutí cookie lišty ve chvíli, kdy bylo zároveň zobrazeno pop-up okno pro výběr pobočky, způsobovala zašednutí a zneaktivnění celého okna e-shopu. Opraveno.