Startup a Business: dva dosavadní tarify, mezi kterými si naši zákazníci mohli vybrat, nám začaly být trochu těsné. Na jedné straně se chceme přiblížit i malým podnikatelům, kteří jsou teprve v úplném rozjezdu, na straně druhé potřebujeme získat kontrolu nad horní hranicí využívání našich služeb.
Proto vám dnes s potěšením představujeme nové tarify, které možná na první pohled působí, jako by měly otřást samotnou existencí vašich e-shopů, převážné většiny našich zákazníků se však vůbec nedotknou a mnohé snad i potěší.
Vítáme benjamínky 🍀 — tarify Free a Hobby!
Pro nejmenší podnikatele, úplné začátky či e-shopy s pár jednotkami produktů jsou k dispozici nové tarify FREE a HOBBY. Ty nabídnou základní funkce pro provoz malého e-shopu a liší se od sebe jak cenovkou a obsahem funkcí, tak například povoleným počtem produktů.
Tarif Free ❤️ — jednoduchý a zcela zdarma
Chceme být spolehlivým parťákem i pro vaše nejmenší nápady a projekty a stejně tak je chceme vidět postupně růst. Tarif Free je pro vás zcela zdarma a nabízí 23 klíčových funkcí pro provoz plnohodnotného e-shopu na vlastní doméně a prostor 250 MB pro 1 vlastní e-mailovou adresu a 20 produktů (vč. variant). Náklady na provoz Free e-shopů si bereme na sebe a považujeme je za investici do budoucích úspěšných obchodníků, kterým v růstu pomohou třeba právě naše vyšší tarify.
Tarif Hobby 👩🌾 za symbolickou cenu pro 200 produktů
Plánujete svůj e-shop zatím jako koníček nebo jen menší přivýdělek, ale “freečko” je vám málo? Už od 230,— měsíčně si můžete pořídit e-shop, do kterého vměstnáte až 200 produktů (včetně jejich variant) a kromě základního balíčku 23 základních funkcí dostanete i 6 rozšiřujících. Samozřejmostí jsou mimo jiné i 2 e-mailové adresy, 2 vlastní domény a 1GB prostor na disku.
Tarify Startup 🚀 a Business 👔 dostaly své horní limity
Chtě nechtě, spolu s uvedením nových tarifů jsme přistoupili i k revizi stávajících — Startup a Business. Těm jsme přidělili limity, které omezují horní hranici využívání našich služeb, prostoru, výpočetní kapacity. Co se týče funkcí, ty zůstaly v tarifech Startup a Business beze změn, kromě cenových hladin, které se přesunuly do tarifu Business a ve Startupu je možné si je přikoupit formou balíčku.
Obsah a limity tarifu Startup:
- Sada 23 klíčových funkcí, 18 rozšiřujících funkcí
- Až 20 000 produktů, 5 GB prostor na disku, 5 e-mailových adres, 5 domén, 5 uživatelů
Některé limity byly v tarifu Startup již dříve. Jako limit hostingu 5 GB a 5 e-mailových schránek. Z naší strany ale v minulosti neprobíhala žádná kontrola dodržování těchto limitů, a tak je celá řada e-shopařů historicky překračuje. V tomto směru se tedy mění jen to, že od této chvíle jsme začali na dodržování těchto již roky platných limitů trvat i u již předplacených tarifů Startup. Ostatní nové limity jsou samozřejmě platné až od prodloužení tarifů za nových podmínek.
Obsah a limity tarifu Business:
- Sada 23 klíčových funkcí, 29 rozšiřujících funkcí
- Až 100 000 produktů, 25 GB prostor na disku, 10 e-mailových adres, 10 domén, 10 uživatelů
Pokud se e-shop z nějakého důvodu nevejde do aktuálního tarifu, před koncem aktuálně zaplaceného období bude e-shopař o této skutečnosti informován a následně vyzván k přechodu do vyššího tarifu, zakoupení konkrétního balíčku nebo splnění limitů například zredukováním souborů v uložišti atp.
Změny limitů ve Startupu i Businessu se však v tuto chvíli týkají jen několika málo procent našich současných uživatelů.
Více informací o obsahu všech tarifů a jejich limitech najdete v ceníku.
Tarif Individual — pro všechny velké projekty, kterým je Business malý
Pokud je vašemu projektu podle některého z nových kritérií malý i tarif Business, pak se vaším novým útočištěm stane nový “tarif” Individual, který, jak již název napovídá, nabízí individuální využití služeb a můžete si jej představit jako jakousi “balíčkovou nadstavbu” nad vaším současným tarifem. Jeho možnosti jsou takřka neomezené a přizpůsobí se tak zcela vašim nadstandardním potřebám:
Až statisíce produktů*, neomezeně prostoru, neomezeně e-mailů, neomezeně domén, neomezeně uživatelů.
* Při využívání nadměrného množství produktů bude možná nutné v některých případech počítat s určitými kompromisy ve funkčnosti a rychlosti — maximální množství produktů pak závisí také na další komplexitě e-shopu, množství kategorií, filtraci a podobně.
Služba Comfort 🏖️ — nechte tvorbu e-shopu na nás
Poslední z naší nabídky je služba Comfort, kterou již jako takovou nějakou dobu nabízíme, ale nyní si konečně zasloužila své čestné místo v našem oficiálním ceníku. Je určena všem, kteří si chtějí tzv. “dát nohy nahoru” a samotnou tvorbu e-shopu od designu na míru až po jeho naplnění a uvedení do chodu nechat kompletně (nebo třeba i jen částečně) na nás. Náš tým následně umí pomoci i s propagací e-shopu. Všechny práce se sjednávají individuálně a na míru vašim představám.
Zavádíme měsíční limit pro newsletter
Pro modul Newsletter zavádíme nově měsíční limit odeslaných e-mailů. Ten se netýká transakčních e-mailů (automatická avíza), ty samozřejmě zůstávají beze změny. Zavedením limitu chceme zamezit především využívání našeho systému coby levného “rozesílače spamu”, k němuž v několika případech bohužel dochází a které pak mimo jiné negativně ovlivňuje odesílání newsletterů ostatních zákazníků.
Limit je stanoven na 15 000 newsletterů měsíčně a váže se na kalendářní měsíc. Bude tedy obnoven vždy k 1. dni v měsíci a pokud nebude dostatečný, lze jej individuálně navýšit. zde jsme ale limit nastavovali s ohledem na nejčastěji využívané kapacity, proto by měl převážné většině našich zákazníků stačit.
Může vás zajímat, aneb nejčastější možné dotazy:
Nesplňuji nové podmínky svého aktuálního tarifu, ale nedávno se mi prodloužil tarif, případně mám vystavenou výzvu k platbě, která zatím nebyla uhrazena. Už se mě podmínky nových tarifů týkají?
Pokud máte nedávno zaplacený tarif nebo vám byla vystavena výzva k platbě ještě před nasazením nových tarifů (5.2.2024 9:59), kterou následně uhradíte, pak se vás podmínky nových tarifů budou týkat až v příštím období. Pokud podmínky nebudete splňovat ani s blížícím se koncem předplaceného období, budeme vás před koncem předplaceného období kontaktovat telefonicky a upozorníme, že bude pro následující období třeba limity nových tarifů splnit, či přejít do jiného vyhovujícího tarifu.
Nesplňuji nové podmínky svého aktuálního tarifu a výzvu k platbě obdržím po nasazení nových tarifů. Už se mě podmínky nových tarifů týkají?
V případě, že vám bude výzva k platbě vystavena 5.2.2024 v 10:00 a později, pak pro vás již platí podmínky tarifů nových, přestože platba a prodloužení současného tarifu proběhne úspěšně. V administraci se však na domovské stránce vysvítí, které limity tarifu překračujete, a můžete případně sami proaktivně provést kroky, kterými limity dodržíte (například promazání velkých souborů v úložišti v případě překročeného hostingu – návod najdete na našem Helpdesku). V horizontu nejbližších dní vás při překročení limitů budeme sami telefonicky kontaktovat a bude třeba podmínky aktuálního tarifu splnit, nebo přejít na vyšší, který vaše potřeby splňuje.
Na základě jakých kritérií jsme stanovovali limity?
Horní limity stávajících tarifů jsme nastavovali na základě pečlivých analýz. Limity tak, jak jsou nyní zakotveny v podmínkách tarifů, dávají největší smysl jak z hlediska provozu, tak s ohledem na počty zákazníků, kterých se změny reálně dotknou. Zde jsme samozřejmě uvažovali tak, aby limity zasáhly co nejmenší počet našich e-shopařů, ale zároveň obsáhly projekty, které svou velikostí a náročností na udržitelný provoz jasně vyčnívají a jejich provoz nás stojí více, než kolik e-shop za pronájem zaplatí.
Jak je možné, že dosud jsme se obešli bez limitů?
Prostory a výpočetní kapacity nejsou nafukovací a s každým projektem se pojí náklady přímo úměrné jeho velikosti. Provoz některých z nich (zejména ohromných obchodů se stovkami tisíc produktů) jsme dokonce dotovali, což ale není dlouhodobě udržitelné.
Někteří uživatelé náš systém dosud využívali jako velice levný rozesílač spamu – proto zavádíme limit na newslettery. Někdo používal neomezený hosting jako levné úložiště své filmotéky a domácích videí – proto zavádíme limit na hosting.
Limity zkrátka zredukují počet těch, kteří náš systém využívají k jiným účelům, než ke kterým je určen, a pro opravdové “velké hráče” otevřou možnost splnění individuálních potřeb e-shopaře za podmínek, které budou dávat finanční smysl oběma stranám.
Když už děláme nové tarify, proč chybí slibovaný Expand?
Uvědomujeme si, že jsme tento tarif v administracích v minulosti avizovali. Bohužel jsme postupně došli k závěru, že v současné době je nutné stanovit pečlivě priority vývoje, do kterých Expand nyní jednoduše nezapadá. Větší smysl dávalo více otevřít platformu začínajícím podnikatelům.
Zaměřit se na tarif Expand pro velmi pokročilé e-shopaře je v tuto chvíli strategické až po dokončení API, které otevře naši platformu pro napojení nástrojů 3. stran a celé řady dalších funkcí, bez kterých by budoucí tarif Expand ani nedával velký smysl. Nasazení nových tarifů Free a Hobby (potažmo Individual) oproti tomu vyžadovalo pouhé omezení či reorganizací již stávajících funkcí.