Nabízíte na svém eshopu možnost elektronické platby přes platební bránu a zároveň možnost osobního odběru? Pozor! V takovémto případě je nutné dle zákona o EET platbu evidovat přes odpovídající provozovnu.


Právě toto nastavení jsme vám nejnovější úpravou našeho EET modulu umožnili.

Konkrétní novinky se dočtete dále v článku. Nejdříve ale krátké a stručné shrnutí.

Opáčko pro všechny opozdilce – Kde registrovat své provozovny?

Typ provozovny zadáváte při její registraci na daňovém portálu. Pokud jste tak prozatím neprovedli a chcete evidenci tržeb do EET využívat, můžete provozovnu zaregistrovat podle našeho návodu.

Jakou provozovnu je potřeba mít pro jakou platbu?

Stálá provozovna – Tento typ provozovny volíte, pokud má výdejní/prodejní místo stálou fyzickou adresu – tu následně zadáváte při její registraci do formuláře. Může se jednat například o kamennou prodejnu nebo o situaci, kdy nabízím osobní odběr u mě doma.

Virtuální provozovna – Tato provozovna je nutná, pokud na svém eshopu nabízíte možnost online plateb například skrze platební bránu Gopay nebo Paypal. Takovéto platby je pak potřeba tedy do EET evidovat skrze virtuální provozovnu (u většiny z vás toto bude váš e-shop). Při registraci zadáváte jako adresu virtuální provozovny url adresu svého obchodu.

Mobilní provozovna – Mobilní provozovnou je myšleno prodejní místo, které nemá stálou fyzickou adresu. Například stánek na trhu nebo prodej z vozu, kdy pak jako jeho popis zadáváte číslo SPZ.


Jak zaregistrované provozovny v EET nastavit také v administraci e-shopu?

Předpokládá se, že základní nastavení pro evidenci do EET máte tedy podle našich návodů na helpdesku hotovo.

Nově máte tedy možnost nastavit v sekci E-shop -> EET -> Nastavení EET nikoliv jen jednu provozovnu, ale několik provozoven (dle vlastní potřeby) naráz.

Tlačítko pro přidání provozovny v EET modulu administrace Eshop-rychle

Pro přidání provozovny stačí vyplnit požadované údaje:

  • Číselné označení provozovny – Zadáváte číselné označení provozovny, které vám bylo přiděleno správcem daně na portálu a pomocí které budete uskutečňovat tržby. (Pokud nevíte, jak svou provozovnu na daňovém portálu evidovat a tím tak získat její označení, čtěte ZDE.)
  • Název provozovny – Zadáváte vlastní textové označení provozovny, například “Moje provozovna”.
  • Certifikát – Do tohoto pole vyberte z vašeho PC certifikát (= soubor), který jste si stáhli z portálu EET po vyplnění všech náležitostí a údajů o provozovnách. Prostřednictvím certifikátu vás pak bude systém EET při evidenci identifikovat. Pokud nevíte, jak certifikát získat, využijte náš návod ZDE.
  • Heslo k certifikátu – Zadejte heslo, které jste si sami zvolili při vytváření certifikátu. Bez hesla nelze certifikát do systému nahrát.
  • DIČ poplatníka – Zadejte své daňové identifikační číslo. Pokud vám nebylo přiděleno, vložte rodné číslo bez lomítka.
  • DIČ pověřujícího poplatníka – Zadáváte v případě, že za vás bude tržby do EET evidovat osoba s jiným daňovým identifikačním číslem.

Nastavení provozovny v EET modulu administrace Eshop-rychle

Provozovny mám nastaveny. Jak nyní budu evidovat?

Automatická evidence tržeb u online plateb

Pokud na vašem e-shopu využíváte platební bránu Gopay, Comgate nebo Paypal, kde se platby do EET evidují automaticky, je potřeba v nastavení ve výpisu vámi nastavených provozoven zvolit tu, přes kterou bude evidence plateb do EET probíhat. Zde byste měli zvolit provozovnu, kterou jste si zaregistrovali jako virtuální.

Volba způsobu automatické evidence v EET modulu administrace Eshop-rychle

 

Manuální evidence tržeb v detailu objednávky

Všechny ostatní objednávky, u kterých nebyla zvolena platba skrze online platební bránu a je potřeba je do EET evidovat, lze evidovat v jejich detailu. Nově zde můžete volit z provozoven, které jste si v nastavení zadali. Po označení provozovny z roletky je objednávka ihned přes tuto provozovnu zaevidována.

Roletka pro ruční evidenci v EET modulu administrace Eshop-rychle

Ve výpisu provozoven je pak možné nastavit si výchozí provozovnu pro ruční evidenci.

Volba výchozího nastavení pro ruční evidenci v EET modulu administrace Eshop-rychle

Skrze tuto provozovnu pak budete evidovat ihned po prokliku na tlačítko “Evidovat tržbu v EET” bez nutnosti další volby provozovny přes roletku.

Tlačítko "Evidovat tržbu v EET" v administrace Eshop-rychle

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

  • Tereza

    Dobrý den,

    děkuji Vám za další výborné vychytávky jako přidání povinné informační věty do patičky webu a do košíku, jste skvělí! K výše napsanému článku bych se chtěla ještě doptat. Není mi totiž zcela jasné, co se nás tedy týká. Náš e-shop má jen jednu adresu, kde je zároveň výdejní místo pro objednávky. Pro osobní odběr umožňujeme pouze platbu převodem nebo online kartou. Když si člověk platící kartou zvolí osobní odběr, evidujeme tedy jeho platbu přes jinou provozovnu než u zákazníků, kteří zaplatí kartou, ale nechají si zboží poslat? Není mi moc jasný rozdíl…

    Moc Vám děkuji za upřesnění.
    Tereza

    • Jan Brož

      Dobrý den Terezo,
      evidovat platbu by měla provozovna, kde dochází k platbě. Ve Vámi popisovaném případě tedy dochází k platbě online přes e-shop, tedy by Vám měla stačit jen virtuální provozovna (pozor, ta však nemá adresu fyzickou prodejny/výdejního místa, ale URL e-shopu). Pokud tedy na výdejním místě zákazník neplatí za žádné situace, tak tato tzv. stálá provozovna (s fyzickou adresou výdejního místa) vůbec nemusí mezi zaregistrovanými prodejnami v aplikaci EET figurovat, protože přes ni nikdy nebudete evidovat. 😉

      • Tereza

        Dobrý den Honzo,
        děkuji za rychlou odpověď. Doposud jsme evidovali přes stálou provozovnu, je to tedy špatně? Musím založit virtuální provozovnu? Už jsem z toho jelen:-(

        • Jiří Košťál

          Ano Terezo, chápete to správně. Stálou provozovnu potřebujete pouze v případě, když evidujete platbu při osobním odběru, kdy vám zákazník předává peníze. Pokud vám ale platí dopředu skrze platební kartu, je potřeba evidenci provést přes virtuální provozovnu.

          • Tereza

            Dobrý den,

            moc Vám děkuji za odpověď. Snad už naposledy se doptám – pro virtuální provozovnu musíme mít zažádáno o nový certifikát? V poradně píšete, že se vyplňuje URL eshopu, ale při založení nové provozovny se musí vyplnit číslo provozovny. To tedy musím získat nové pro virtuální provozovnu?

            Moc díky za odpověď!

          • Jiří Košťál

            Pokud chápeme certifikát a jeho generování obecně správně, nese v sobě informace o provozovnách, které byly při jeho vygenerování vytvořeny.
            Pokud tedy přidáváte nyní novou provozovnu, je ve vašem současném certifikátu pouze informace o té původní a tudíž bude potřeba vygenerovat nový, který pak k této založené provozovně v administraci eshopu nahrajete.
            Číslo této virtuální provozovny pak získáte při jejím založení.

  • Jan Brož

    Tak to jsme moc rádi a moc děkujeme za pochvalu! 🙂

  • Jan Brož

    Dobrý den Pavlo,
    pokud využíváte na prodejně k evidenci do EET jiný software, tak skutečně v prostředí Eshop-rychle EET řešit nemusíte.
    Platba převodem na účet do evidence nespadá a platba dobírkou také ne (za předpokladu, že vám pak dopravce posílá peníze převodem na účet).
    Na faktuře pak informace z EET nejsou povinné, pokud je zákazník dostane jiným způsobem. 😉
    Honza

shares