🤔 Víte, za co utrácíte peníze ve vaší Performance Max kampani na Google Ads?
Při konzultacích se setkávám velmi často s tím, že konzultovaným běží jedna kampaň Performance Max, u které mají doplněné veškeré podklady – a PNO mezi 50-100% a více.
✅ Proto vždy jako první věc radím, aby si spustili jednoduchý skript, díky kterému se dá alespoň trochu poodhalit, kde a jak se tato kampaň zobrazuje.
Pokud totiž má vaše Performance Max kampaň vyplněné všechny podklady (tedy obrázky, texty a případně i videa), tak se nezobrazuje jen v Nákupech, ale i ve vyhledávací síti – a taky v obsahové. A že nemáte doplněné videa? Nevadí, Google je automaticky z podkladů vytvoří.
💪 Díky skriptu “Performance Max spend allocation script” uvidíte, kolik % vaší útraty probíhá v Nákupech, ve vyhledávací síti, v obsahové síti a prostřednictvím videa.
Jestliže mají vaše kampaně špatné výsledky a máte nemalou útratu mimo Nákupy (které jsou obvykle nejziskovější), tak doporučuju vytvořit novou Skupinu podkladů – bez jakýchkoliv doplněných podkladů. Díky tomu se bude kampaň zobrazovat pouze v Nákupech, a ne v jiných umístěních, kde to stojí většinou hodně peněz.
✂️ V momentě, kdy se vám podaří takovouto kampaň bez podkladů stabilizovat a dostat na dobré PNO, tak můžete zase provést test a podklady doplnit.
https://www.ppcmastery.com/blog/tpe-29-new-pmax-insights-updated-script
Je to trochu technické, je k tomu ale i natočené video s návodem.
Pokud k tomu máte jakýkoliv dotaz, neváhejte mi napsat.
——
Tento příspěvek je publikován v sérii “Úterní marketingové tipy”. Jmenuji se Karel Hladiš a můj marketingový tým v Eshop-rychle pomáhá e-shopařům růst díky online marketingu. Chcete růst i vy?