Po celý rok pro vás připravujeme výběr nejzajímavějších novinek, rozhovorů a zajímavostí z e-commerce za uplynulý měsíc. Váš zájem o seriál nás těší, a proto bude nadále dostupný nejen jako součást newsletterů, ale také volně pro všechny e-shopaře na našem blogu .

V aktuálním přehledu se například dozvíte, jak se Česká pošta chystá předejít kolapsům v doručení vánočních zásilek pomocí několikatisícové armády brigádníků.

Dále si odhalíme rizika tzv. odložených plateb, jejichž obliba narůstá právě před Vánoci. Na závěr vám velkou inspirací může být zpráva o expanzi e-shopu Spokojený pes, který z malé rodinné firmy vyrostl v pořádného hafana, který si z trhu se zbožím pro domácí mazlíčky dokáže ukousnout přes 400 mil. Kč ročně.

Za povšimnutí stojí také úspěšná implementace zkrácené sedmihodinové pracovní doby společností provozující nejúspěšnější e-shop s očními čočkami. Pevná ruka a hbitý bič nemusí být jediná strategie na zvyšování výkonu.

Inspirativní čtení a dostatek sil do posledních týdnů roku přeje tým Eshop rychle

Možnost zaplacení za zboží později využívá v e-shopech více lidí 

Na jedné straně vzrůstající obliba tzv. odložené platby za nakoupené zboží, která láká právě v období vánoc a na straně druhé riziko spojené s vymáháním pohledávek a morálním aspektem rostoucí zadluženosti. Uchytí se odložené platby masově?

Pošta zbrojí na Vánoce. Na 15 milionů balíků najme pět tisíc brigádníků

Česká pošta chce letošní Vánoce zvládnout na jedničku. K tomu má pomoct zhruba 5000 brigádníků. A jaké další nové služby mají České poště pomoct ustát Vánoce?

Eva Knirschová (Reshoper): Na každých 246 Čechů připadá jeden e-shop, roste jejich kvalita i obliba online nákupů

Eva Knirschová chystá na pátek 25. října nový typ akce. Odborné setkání pro e-shopy – #1 Reshoper MeetUp. Před vlastní akcí přináší zajímavý rozhovor s energickou pořadatelkou o e-commerce scéně portál Tyinternety.cz.

Kurýrní služby se mění. Zaměřují se na meziměsta, do nejrychlejší přepravy vstupují netradiční hráči
Stále se rozvíjející e-commerce už proměnila mnoho oborů podnikání. Tentokráte vstupuje do segmentu tradičních městských kurýrních služeb a taxislužeb. Hledáte i vy způsob, jak v řádu hodin či dokonce minut doručit zboží zákazníkům?

Do e-shopů Čechy vehnala touha po levné elektronice. Teď už je její podíl menšinový
Zatímco v roce 2007 nakoupilo on-line jen 15% Čechů starších 16 let, loni to bylo již 54%. Zajímavou analýzu internetového trhu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

Unikátní rozsudek: Mall.cz musí zaplatit uživateli odškodnění za únik hesla

Máte pod kontrolou nakládání s osobními údaji vašich zákazníků? Pokud ne nemuselo by se to vyplatit. První spor o náhradu újmy skončil ve prospěch zákazníka a obchod tak musí sáhnout do kapsy. Prozatím nikterak hluboko.

Demokratizace plateb kartou prostupuje Českem. Trh mění nízkonákladoví poskytovatelé platebních bran
Stejně jako cestování proměnily nízkonákladové aerolinky, bezhotovostního placení zažívá podobnou transformaci. Vedle bank začínají důležitou roli hrát také platební brány, které placení kartou stále zlevňují.

Když nechcete zákazníky lákat nejnižší cenou, potřebujete poslání. Jak ho najít?

Spoléháte na sílu etablovaných značek, které prodáváte? Chyba. Vytvořte raději za svého e-shopu love brand, který budou zákazníci milovat, protože jim rozumíte. Získáte loajální zákazníky a věrné ambasadory.

Instagram představil klíčové tipy pro marketéry

Mrkněte na tipy od Instagramu, které vám pomohou zlepšit vizuální prezentaci, připravit se na svátky a hlavní nákupní sezónou a lépe prezentovat produkty na Instagramu.

Sklik zvyšuje minimální ceny za proklik i tisíc zobrazení

Od pondělí 4. listopadu 2019 dojde k úpravě minimálních cen v reklamním systému Sklik pro pro vyhledávání i obsahovou síť nově 50 haléřů za proklik a 5 Kč za tisíc zobrazení. Úprava cen má podle Seznamu reflektovat hodnotu reklamního prostoru

Milan Fiala (eVisions): Expandovat chtějí všechny e-shopy, pro mnohé to však není vhodné

Máte e-shop v Čechách už dobře rozjetý? Budete se asi snažit proniknout na Slovensko a do ostatních sousedních států. Na co si dát pozor a kdy a jak se pustit do úvah o expanzi radí Milan Fiala

Využití feedu v placené reklamě

Většina e-shopařů využívá feedy především pro nakrmení zbožových srovnávačů. Víte ale, že lze feedy využít také pro vytvoření inzerce velkého množství produktů, která by byla manuálně prakticky neproveditelná?

Využijte všechny funkce reportování v Ads Manageru

Kampaně na sociálních sítích často vznikají na základě dojmologie. Na statistiku a reportování nezbývá čas, ani chuť. Přinášíme vám tipy, jak z dat vašich facebookových výkonnostních kampaní vytáhnout co nejvíce zajímavých statistik.

Zákazníci způsob dopravy volí podle kvality i jejich pohodlí. Naslouchejte jim

Prvě v předvánočním období, které je pro e-shopaře vrcholem sezóny, si určitě kladete otázky týkající se výběru správného způsobu dopravy. Podle čeho by se měly vybírat partneři na zajištění přepravy a na co si dát pozor?

Srovnání objednávkových formulářů u nejoblíbenějších českých e-shopových řešení k pronájmu

Není objednávkový formulář jako objednávkový formulář. Odborníci z Foxentry si posvítili na řešení formulářů na nejpopulárnějších e-shopových platformách k pronájmu.

Spokojený Pes letos atakuje tržby 400 milionů korun, spouští expanzi na Slovensko

S malou rodinnou firmou se prodrali až do světa velkého businessu a k obratu přes 400 mil. Kč. E-shop Spokojený Pes bude nově přinášet spokojenost nejen českým, ale i slovenským domácím mazlíčkům.

„Nábytek čeká stejný přesun do digitálu, jako potkal módu.” Nový šéf Bonami o růstu značky i trendech v e-commerce

Digitální revoluci má za sebou trh s elektronikou a oblečením. To, co bylo dříve cílem snílků, je dnes běžná součást obchodování na internetu. Podle nového šéfa Bonami čeká podobná revoluce i prodej nábytku.

Google: AR je způsob, jak marketingově využít kameru v mobilu

Společnost Google stále hledá, a vždycky jistě bude, nové reklamní formáty. Jedním z nich je nyní rozšířená realita a Conversational Display Ads. Chcete vyzkoušet třeba barvu rtěnky? S rozšířenou realitou to není problém.

Ve VašeČočky.cz mají sedmihodinovou pracovní dobu. Jak jim to funguje?

Hbitý bič na zaměstnance a více hodin za pracovním stolem nemusí znamenat více vyrobeného zboží, nebo dokončené administrativy. Největší český e-shop s čočkami VašeČočky.cz si je toho vědom a tak testují zkrácenou pracovní dobu. Firma se nezhroutila a lidé jsou spokojenější.

Alza začíná vykupovat telefony na protiúčet. Prozatím začíná s iPhony

Přijít do obchodu se starým telefon, získat tak slevu i 5000 Kč a odejít s novým modelem? To lze v Alza TechZone v pražských Holešovicích aktuálně s telefony iPhone. V budoucnu by měly následovat i další značky.

Uniklo nám něco?

Unikl nám nějaký zajímavý článek z poslední doby? Budeme rádi, když se o něj podělíte v komentářích.

Zbyněk je obsahovým kreativcem týmu. Své dlouholeté zkušenosti z offline světa marketingu, tvorby webových prezentací a studia filmové školy přenáší do pestrého světa onlinu, aby e-shopům pomohl prostřednictvím svých článků růst. Ve volném čase ho můžete nejčastěji potkat v přírodě.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares