Vánočně rozzářená města a vůně svařáku dávají tušit, že nastal čas adventu. I virtuální svět online podnikání nezůstává pozadu, snad právě naopak. Už dávno na nás ze všech stran útočí vánoční neodolatelné slevy a tisíce vánočních bannerů. I výběr novinek, zajímavostí a inspirace ze světa e-commerce se z velké části věnuje vánočním tématům.
Nikoho už asi nepřekvapí, že přepravci očekávají balíkovou smršť a uvádějí, že po 18. prosinci nebude garantováno doručení. Aby toho nebylo málo, právě před Vánoci chybí ve skladech e-shopů i doručovatelů citelně lidé a tak se pomoc lepí, jak se dá. Ačkoliv odborníci varují, právě před Vánoci roste i obliba tzv. odložené platby. Nejprve radost až později starost s úhradou všech dárků a možná o to větší.
Česká e-commerce jede na plné obrátky. Zdá se ale, že rezervy stále jsou. Posuďte sami. V Asii se před Vánoci nespokojili s Black Friday a tak si zavedli tzv. Singles‘ Day. Nákupní šílenství a přes 600 milionů korun za minutu na čínské Alibabě. Co říci závěrem? Snad jen citovat osobitý pozdrav pivovarníka Stanislava Bernarda, který svou firmu vydupal z ničeho stejně, jako většina e-shopařů: „Držte se!“
Inspirativní čtení a dostatek sil do finálního vánočního náporu přeje tým Eshop rychle
Čeká se balíková smršť. Po 18. prosinci už doručení do Vánoc není jisté
Znáte o Vánocích horší situaci, než prázdno pod stromečkem, protože přepravní společnost nestihla dárky doručit včas? Nezapomínejte si vždy ověřit, zda-li dárky dorazí do Štědrého dne.
Nejsou lidi. Ve skladech před Vánocemi pomáhají s balením a expedicí dárků i manažeři e-shopů
Přichází nejnáročnější období pro e-shopy. Na pomoc do skladu musí přispěchat mnohdy všichni zaměstnanci firmy, včetně kolegů z kanceláří. Ruce chybí, lidí je málo, hlásí většina e-shopů.
Roste obliba odložené platby, k vánočním nákupům ji letos využije rekordní množství lidí
Zákazníci českých e-shopů stále častěji využívají tento platební nástroj a to především na Vánoce. Odložené platby dokáží navýšit konverze až o 20%. Odborníci však varují.
Zájem Čechů o výdejny e-shopů roste
Zatímco před pár lety využívalo vyzvednutí zásilky na výdejně 33% zákazníků, dnes využívá tuto formu doručení až 73% zákazníků e-shopů. Nejrozšířenější je stále doručení domů.
Češi slyší na slevy, budeme je na ně lovit dál, říká šéf Zalanda
Ačkoli má mnoho z nás pocit, že slevy na nás nefungují, výzkumy a realita říkají pravý opak. Zalando zavedlo plošné slevy a nestihlo ani odbavovat objednávky.
Piráti: Vládní novela zákona o odpadech nepovede k vypínání zahraničních e-shopů
Vypínání zahraničních e-shopů kvůli recyklačnímu poplatku se díky upozornění Pirátů a novele zákona zřejmě nechystá. Piráti varovali proti cenzuře internetu a e-commerce.
Není počet objednávek podle vašich představ? Je na čase vylepšit nákupní cestu
Jeden z podceňovaných faktorů ovlivňujících výkon e-shopů je objednávkový proces. A přitom právě dokončení objednávky se může stát černou dírou na zákazníky. Nákupní cesta by měla klást co nejméně překážek.
Příručka marketéra: Jak využít SEO pro odhad tržeb a návštěvnosti
Organické návštěvy a z toho vyplývající tržby jsou základ každého e-shopu. Při honbě za optimalizací však agentury i nezávislý specialisté dokáží naslibovat modré z nebe. Přinášíme vám návod, jak vyhodnotit investice do SEO.
Čarování s cenami a vytváření podezřele velkých slev se nelíbí mnoha zákazníkům. Dosud ale neexistoval nástroj, který by dokázal sledovat a odhalit neseriozní manipulaci s cenami. Právě o to se nyní pokouší české startupy, které vytvořily Hlídače Shopů.
Tefal: Jak zvýšit engagement na Facebooku
Bez aktivního zapojení publika nemají aktivity na sociálních sítích valný smysl. Zvýšit tzv. engagement je však stále těžší. Pár pěkných ukázek naleznete v případové studii značky Tefal.
SEO experti musejí pořád hlavně skákat, jak Google píská
Problematika SEO patří dlouhodobě k nejžhavějších tématům, ať už na internetu provozujete e-shop, informační portál, či blog. SEO je také plné mýtů a polopravd. Jaká je vlastně budoucnost SEO se dozvíte v zajímavém rozhovoru s Theou Zinner z eVisions.
Potvrzení platby úsměvem? Podívejte se, jak si Čína představuje budoucnost nakupování
Platba kartou, hodinkami, mobilem. To vše už nic nového. Co takle platba pomocí biometrických údajů? Čína testuje platbu s využitím rozpoznávání obličejů. Podle kritiků je však sbírání biometrických dat vysoce rizikové.
Nevěděli, kudy k lokálním pálenkám. Dnes je prodávají v největším tuzemském e-shopu
Moraváci vědí, jak se dostat k dobré slivovici. Pražáci si mohou koupit tak akorát Jelínka. I české bary nabízí především globální značky. Vymysleli proto e-shop Lihovarek.cz, kde prodávají produkty malých českých lihovarů. Po dvou letech provozu prodávají stovky lahví měsíčně.
Nákupní šílenství v podobě Black Friday, nebo Cyber Monday už asi známe všichni. Jak se zdá, není to dost. Asiaté přišli s megalo manským nákupním svátkem Singles‘ Day. Asi není třeba vysvětlovat, co masivní slevy udělaly s chováním lidí.
Již tradičně během listopadu proběhlo vyhlášení nejlepších internetových projektů v různých kategoriích. Nechte se inspirovat celou řadou zajímavých online projektů např. aplikací, webů, obchodů, služeb apod.
Vznikne obří internetový gigant, Line se spojí s Yahoo Japan
Celosvětové nadvládě Googlu a Amazonu se pokusí konkurovat internetové firmy Line a Yahoo Japan, které se spojí a vytvoří konglomerát v hodnotě 30 miliard dolarů (694 miliard Kč).
Uniklo nám něco?
Unikl nám nějaký zajímavý článek z poslední doby? Budeme rádi, když se o něj podělíte v komentářích.