Offline i online svět se pomalu vrací do běžných kolejí a mnozí odborníci se už pokoušejí seriozněji hodnotit dobu virovou. V přehledu novinek ze světa e-commerce za uplynulý měsíc se tak objevují nejen témata hodnotící toto mimořádné období, které snad již máme za sebou, ale i běžnější témata z online podnikání.

Hlavním výstupem, který charakterizuje období pandemie v online prostředí je až 50% navýšení doby strávené na internetu. Bez sociálního kontaktu, i když jen toho virtuálního, zkrátka nedovedeme žít ani den.

Z dostupných dat se zdá, že pomyslnými vítězi se staly e-shopy s potravinami, které měly skutečně enormní nárůsty. Náročné období přineslo příležitosti také infuencerům. Ačkoliv v době před Koronavirem právě influenceři zaznamenávali útlum zájmu o své komerční aktivity ze strany zadavatelů, pandemie zavřela lidi do online bubliny a influenceři se opět dostali do středu zájmu. Podíváme se také, jak nastavit kampaně, když je online naruby, jaké novinky zavádí Sklik a co si o budoucnosti online nakupování myslí třeba šéf marketingu Notino.

Příjemné čtení přeje tým Eshop-rychle.

Češi více nakupují online, v době koronaviru jsou také častěji na internetu

Z měření NetMonitor vyplynulo, že průměrný čas strávený na internetu se kvůli koronavirové epidemii zvýšil o 50 procent na 24 hodin a 35 minut za měsíc! Češi také více nakupují přes e-shopy a tržby by tak mohly stoupnout až o 20 procent na rekordních 190 miliard korun.

Obliba e-shopů raketově roste. Jak je rozjet a jak zvládnout jejich logistiku? Podívejte se na debatu odborníků

Jak rychle lze založit e-shop? Které produkty má smysl prodávat on-line? Jak řídit sklad, přepravu a další související činnosti a vyplatí se najmout externí služby? O těchto i dalších tématech diskutovali experti.

Pandemie přinesla růst on-line nákupů. Češi jsou v Evropě premianti, více než polovinu objednávek uzavírají přes mobil

Studie americké investiční banky JPMorgan předpověděla Česku největší růst a v platebních metodách vynesla Česko na první místo z osmnácti evropských zemí v četnosti nakupování přes mobilní telefon.

Jak nastavit PPC kampaně, když je online vzhůru nohama?

V podstatě ze dne na den se celý život přesunul do online prostředí. U PPC kampaní je nyní zásadní sledovat každodenní vývoj a řídit se podle výkonů. Ačkoliv se situace sice už rozvolňuje, uživatelé stále zůstávají v online prostředí mnohem aktivnější než dříve.

Nové konverzní kódy Sklik

K 30. června 2020 přestanou fungovat staré konverzní kódy Skliku. Pokud váš e-shop běží na osvědčených systémech např. Eshop-rychle, není potřeba panikařit. Nové konverzní kódy které jsou více stabilnější a odolné vůči různým blokátorům jsou již implementovány.

Lidé zkusili e-shopy, vrátí se ale do obchodů, říká šéf marketingu Notina

Ačkoliv v době virové došlo k obrovskému přesunu nakupování z kamenných obchodů do online prostředí, podle Radka Ondrášíka z parfémového gigantu Notino nebude tento přesun spotřebitelů trvalý.

Do platební brány z jihu Čech vstupuje obr z Francie. Přes nás brzy prodáte i rajče sousedům, říká zakladatel GoPay

Nejen Brno je líhní úspěšných firem v oblasti moderních technologií. O slovo se hlásí také Jižní Čechy, kde vedle společností produkujících e-shopové systémy působí také jedna z největších českých platebních bran.

Influencer marketing: Co změnila pandemie a co nás čeká

Stejně jako u ostatních mediálních kanálů se situace okolo koronaviru dotkla i influencer marketingu. Některé firmy rušily naplánované reklamy, některé naopak dokázaly problematickou situaci obrátit ve svůj prospěch.

Sklizeno otevírá ke každé své prodejně e-shop

Síť prodejen Sklizeno zprovoznila ke svým 15 prodejnám i e-shop. Každý kamenný obchod má vlastní online verzi a v horizontu několika měsíců by měl být spuštěn i rychlý rozvoz od 30 do 60 minut v okolí každé prodejny. Dopravu bude zajišťována prostřednictvím nákladních elektrokol.

Češi začali méně platit v hotovosti a dobírkou. Ze strachu z koronaviru

Češi nakupují na internetu častěji, navíc i věci, které dříve nenakupovali a upřednostňují přitom bezkontaktní placení. Strach z Koronaviru omezil také výběry z bankomatů a manipulace s hotovostí.

Fenomén dobírka dostal zabrat, ale žije. Podívali jsme se na to, proč Češi tak rádi nakupují bez placení předem

Dobírka, jeden z nejoblíbenějších způsobů nakupování a především doručení, od poloviny března prakticky přestala existovat. Přežije dobírka těžké časy i v budoucnu?

Uniklo nám něco?

Unikl nám nějaký zajímavý článek z poslední doby? Budeme rádi, když se o něj podělíte v komentářích.

Zbyněk je obsahovým kreativcem týmu. Své dlouholeté zkušenosti z offline světa marketingu, tvorby webových prezentací a studia filmové školy přenáší do pestrého světa onlinu, aby e-shopům pomohl prostřednictvím svých článků růst. Ve volném čase ho můžete nejčastěji potkat v přírodě.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares