Ačkoliv se mimořádná opatření v souvislosti s koronavirovou epidemií pomalu rozvolňují, mediálnímu prostoru, světu podnikání i celospolečenské diskuzi stále dominuje jednotvárné téma. I náš pravidelný měsíční přehled novinek ze světa e-commerce se bude věnovat vlivům pandemie na online podnikání.
Svět se ale s pandemií nezastavil a je zřejmé, že situace přinese nikoli paralýzu, ale spíše změny v mnoha sférách našich životů. Novým tématem, které rezonuje ve světě podnikání je predikce těchto změn a formulace nových vizí a příležitostí. I do našeho přehledu novinek jsme proto vybrali pár inspirativních rozhovorů s těmi nejúspěšnějšími osobnostmi české online scény, které už několikrát projevily cit pro dlouhodobý vývoj.
Podívejte se, jak na dynamické změny reagují společnosti jako je Google, Facebook, jaké jsou aktuální vývoje tržeb, nebo si v podcastu poslechněte vizionářské myšlenky jednoho z nejúspěšnějších českých investorů v online podnikání, jakým bezesporu je Jiří Hlavenka.
Příjemné čtení přeje tým Eshop-rychle.
Tržby českých e-shopů se vrátily na úroveň z doby před rozšířením koronaviru do Evropy
Nejen život, ale i tržby se pomalu vrací na úroveň z poloviny ledna, tedy předtím, než se koronavirus rozšířil do Evropy. Jak uvádí měření společnosti Roivenu, rozdíl mezi posledním březnovým a prvním dubnovým týdnem pak byl přes 40 procent.
Jiří Hlavenka: Koronavirus změní vše, co se dříve dělo mezilidským kontaktem
Jiří Hlavenka patří mezi neúspěšnější investory v online podnikání. Poslechněte si jeho názory na aktuální stav, ale i vize do budoucna spojené s pandemií.
Epidemie koronaviru zrychlila růst evropské e-commerce
V Itálii přibyly internetovým obchodům 2 miliony nakupujících, obrat české e-commerce vzrostl o 20 %. Naopak jen 20 – 25 % prodejců zaznamenalo významný pokles a dostává se do existenčních problémů.
Google odstranil desítky milionů reklam spojených s Covid-19
Zajímavá čísla společnosti Google v souvislosti s odstraňováním reklamy spojené nejen s Covid-19, ale nekalou reklamou obecně.
Virus rozjel e-shopový boom. Na internet se hrne rekordně prodejců
Ochranná opatření zpomalila ekonomiku a omezila utrácení. Z kamenných provozoven se mnoho obchodů přesunulo na internet. Těm úspěšným během března rostly prodeje až o 40 procent.
Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit
Až o 200 procent větší šanci na prodej má produkt, který se může pochlubit uživatelskou recenzí. Jak pozitivní, tak negativní recenze však mohou být falešné.
Umístění v nákupní sekci Googlu bude zdarma
Také Google pomáhá v době hospodářského útlumu malým podnikatelům. Prozatím jen na americkém trhu, v dalších jazykových mutacích by se však záložka Nákupy mohla rozrůst o nové nabídky do konce letošního roku.
Zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková doplnila orgán NERV, schválila to vláda
Zakladatelka firmy Zásilkovna Simona Kijonková je novým členem Národní ekonomické rady vlády (NERV). Zastoupí zde maloobchod a skupinu drobných živnostníků a řemeslníků.
Zalando připravilo kampaň z karanténní „posilovny“
Jak přetavit složitou dobu, které nyní všichni čelíme, ale i změnu spotřebitelského chování do inspirativní online kampaně ukázal e-shop Zalando.
U influencerů ubylo za pandemie komerční spolupráce
Počet příspěvků influencerů se snížil, zatímco přibylo autentičtějšího obsahu, ukazuje report firmy Socialbakers. Vydrží tento trend i nadále?
Sdílení polohových dat, nové nástroje pro skupiny a podpora malých firem v době pandemie
Jak Facebook pomáhá pomocí polohových údajů zdravotnickým úřadům a při kontrole šíření nákazy Covid-19?
Uniklo nám něco?
Unikl nám nějaký zajímavý článek z poslední doby? Budeme rádi, když se o něj podělíte v komentářích.