V rámci migrace do nového datacentra jsme se nyní dostali k přesunu e-mailových služeb a schránek vedených na našich serverech. V noci z neděle 26. února na pondělí 27. února tak dojde k plánované odstávce e-mailů, a to mezi 0:00 a 6:00.
Jaké služby výpadek ovlivní?
Odstávka se bude týkat přihlášení do e-mailových schránek. Po dobu cca 6 hodin nebude možné se do schránek zalogovat a jakkoli s nimi pracovat, a to ani prostřednictvím e-mailových klientů.
Budou mé adresy po dobu výpadku přijímat a odesílat e-maily?
Ano, veškerá příchozí a odchozí pošta by neměla být výpadkem jakkoli dotčena. Nebude pouze možné se ke schránkám přihlásit. Po migraci uvidíte po přihlášení ke schránkám veškerou vaši poštu.
K dispozici bude nový webmailový klient
Po migraci se otevře nový webmailový klient, a to na adrese webmail.eshop-rychle.cz. Na tuto adresu budou automaticky přesměrovány všechny dosavadní webmailové adresy.
Je zapotřebí nějaký můj zásah?
Pokud máte správně nasměrované MX záznamy na naše servery (zákazníky, kteří správné nasměrování nemají, jsme v poslední době několikrát individuálně kontaktovali e-mailem), pak z vaší strany není zapotřebí dělat vůbec nic, a to ani v rámci nastavení poštovních klientů, které pro správu e-mailů využíváte.
Jen pro jistotu – správné hodnoty našich serverů v poštovních klientech jsou následující:
imap = imap.golemos.com (port 993, SSL)
pop = pop3.golemos.com (port 995, SSL)
smtp = smtpc.golemos.com (port 587, STARTTLS nebo port 456 a SSL/TLS)
E-mailový klient může změnu “vidět” se zpožděním
V případě, že využíváte e-mailového klienta, který přistupuje do vaší schránky, vezměte, prosím, na vědomí, že může trvat až 24 hodin, než klient změnu zaregistruje. To můžete urychlit restartem klienta, potažmo celého PC, nebo počkat daných až 24 hodin a po tuto dobu pracovat přímo ve webmailu.
Současný webmail5 a webmail6 umí exportovat kontakty do CSV
Schraňujete ve webmail5 nebo webmail6 kontakty v adresáři? Vzhledem k tomu, že přecházíme na zcela nové, vylepšené webmailové rozhraní, upozorňujeme, že v něm nebudou přítomny vaše kontakty, pokud je schraňujete v adresáři kontaktů. Pro tento případ doporučujeme udělat si zálohu kontaktů v CSV formátu, které následně můžete nahrát do nového klienta.
Export kontaktů ve Webmail5.golemos.com:

Export kontaktů ve Webmail6.golemos.com:

Děkujme vám za pochopení a trpělivost a těšíme se na vás již brzy kompletně v novém, moderním a spolehlivém datacentru!