💸 Před námi jsou týdny, kdy mají e-shopy největší útraty v PPC kampaních. O to větší je riziko, že vám může nějaká zapomenutá kampaň utratit větší obnos peněz a vánoční bonusy budou leda tak v Googlu nebo Facebooku.
I proto doporučuju tam, kde to jde, využít možnosti “automatických pravidel”, která můžou sloužit jako “záchranná brzda” vašich kampaní.
➡️ Nejčastěji se pravidla nastavují na těchto 3 placených kanálech:
- Google Ads – pravidla se nastavují záložce Nástroje a Nastavení -> Hromadné akce -> Pravidla.
- Meta Ads (Facebook) – nastavení naleznete na záložce Všechny nástroje -> Automatizovaná pravidla.
- Seznam Sklik – zde naleznete pravidla v Nástroje -> Automatická pravidla.
Obzvlášť na Facebooku je velmi snadné utratit pár tisíc, aniž byste z toho měli praktický užitek – Facebook se neptá, jestli někdo na reklamu kliká. Když má denní rozpočet 500 Kč, tak utratí 500 Kč.
✅ Proto doporučuju vytvořit pravidlo “Pokud kampaň utratí více než 350 Kč za posledních 7 dní včetně dneška a není na ní konverze, tak ji vypni”. Částka za konverzi i časový rámec je samozřejmě potřeba přizpůsobit vašemu podnikání.
Vy díky tomu ale máte jistotu, že vám tam rozpočet neužírá nějaká špatná kampaň, na kterou jste zapomněli (což by se dít nemělo, ale ruku na srdce… děje se to).
Na Skliku zase doporučuju automaticky zvyšovat CPC v reklamních sestavách, které mají konverze, ale špatné pozice.
🪄 Možností, jak automatická pravidla nastavit, je samozřejmě spousta. Začít můžete tak, že se zamyslíte nad tím, co běžně při optimalizaci kampaní děláte, a zkusíte najít cestu, jak tuto úpravu automatizovat díky pravidlům nebo skriptům.
Jakákoliv nová pravidla nebo skripty doporučuju první dny sledovat, aby vaše spaní mohlo být opravdu klidné.
—–
Tento příspěvek je publikován v sérii “Úterní marketingové tipy”. Jmenuji se Karel Hladiš a můj marketingový tým v Eshop-rychle pomáhá e-shopařům růst díky online marketingu. Chcete růst i vy?