Už má váš e-shop zákazníky? Zjistěte, proč u vás nakupují, abyste tuto informaci mohli použít v inzerátech a prodejních argumentech na vašem e-shopu.
Jak na to?
Jednodušší a rychlejší způsob – prostě jim zavolejte.
Pomalejší a pohodlnější způsob – pošlete jim dotazník (třeba i automaticky v posledním mailu).
Na co se ptát?
Vaším hlavním cílem je zjistit, jaký problém jste zákazníkovi pomohli vyřešit.
Můžete namítnout, že „váš zákazník žádný problém nemá“ nebo že „má prostě jen nedostatek šutrů“ (tímto zdravím paní z nedávné konzultace 😃).
Pravdou ale je, že každý nějaký problém má. I ty „krásné šutry“ si bude kupovat třeba kvůli doplnění sbírky (no jo, ale proč tu sbírku má?) nebo kvůli tomu, aby si ho vystavili v obýváku a udělali dojem před kolegy, kteří přijdou na večeři.
Nenechte se odbít.
Dost často lidi o těchto problémech a motivacích neví, proto se zkuste ptát co nejvíc.
Tyto telefonáty mají ještě několik výhod:
- Zákazník téměř vždy ocení osobní přístup a s větší pravděpodobností u vás nakoupí po druhé.
- Telefonát můžete spojit s prosbou o vyplnění Heuréka dotazníku (chodí 6 dní po vytvoření objednávky).
- Jste blíž zákazníkům – už pro vás nebudou jen čísla a písmena na klávesnici.
- Vystoupíte mimo svoji komfortní zónu. A to je zdravé a prospěšné pro váš osobní i pracovní život.
Prvních pár hovorů bude těžkých, nepříjemných, „trapných“. Ale udělejte to. Zákazníkům můžete i na úvod nabídnout slevový kód na X %.
Když jsem volal svým zákazníkům já, tak mi hodně pomohlo mít napsaný doslovný scénář, takže jsem nemusel vymýšlet hlouposti za pochodu. Zkuste to taky.
Další otázky, které by vás mohly zajímat:
❓ Doporučili byste náš internetový obchod svým přátelům nebo rodině?
❓ Co vám u nás chybí, abyste byla s námi ještě spokojenější?
❓ Jak jste na náš e-shop narazili?
❓ Preferujete v obchodě spíše široký výběr sortimentu, nebo už předvybrané kousky na základě hodnot a vkusu našeho obchodu?
❓ Jak byste zhodnotili přehlednost našeho webu a snadnost vyhledávání produktů?
❓ Máte nějaké další nápady, jak bychom mohli zlepšit naše služby nebo nabídku produktů?
—–
Tento příspěvek je publikován v sérii “Úterní marketingové tipy”. Jmenuji se Karel Hladiš a můj marketingový tým v Eshop-rychle pomáhá e-shopařům růst díky online marketingu. Chcete růst i vy?