🔎 Velká část e-shopařů, se kterými mám konzultace marketingu, mají spuštěné kampaně v Google Ads nebo Seznam Skliku.
Bohužel téměř nikdo nerozumí „shodám klíčových slov“ – proto bych si dovolil v dnešním marketingovém okénku tuto problematiku trochu osvětlit.
📈 Aby se vaše inzeráty ve vyhledávání (v tzv. „vyhledávací síti“) zobrazily, musí být spolu s nimi v reklamní sestavě i klíčová slova.
Klíčová slova určují, na jaké vyhledávací dotazy se inzeráty zobrazí. K tomu, aby se inzeráty zobrazovaly na takové dotazy, na jaké opravdu chceme, je potřeba použít klíčové slovo ve „shodě“.
Tyto shody jsou 3 – přesná, frázová a volná. Liší se okruhem vyhledávacích dotazů, které klíčové slovo spouští.
Uvedeme si to na příkladu – budeme se chtít zobrazovat s klíčovým slovem „dřevěné hračky“.
1️⃣ Pokud ho uvedu v „přesné shodě“, tak se můžou naše „dřevěné hračky“ spustit také na vyhledávací dotazy s prohozeným pořadím slov nebo se stejným záměrem.
Klíčové slovo v přesné shodě poznáte tak, že je obaleno hranatými závorkami: [klíčové slovo].
Abych citoval nápovědu Googlu:
Reklamy se mohou zobrazovat u vyhledávacích dotazů, které mají stejný význam nebo stejný záměr jako klíčové slovo.
2️⃣ Frázová shoda tyto vyhledávací dotazy trochu rozšiřuje. Klíčové slovo se uvádí v uvozovkách.
Inzerát se díky ní zobrazuje třeba i na dotazy, kde jsou přidaná nějaká další slova, třeba „levné dřevěné hračky“.
Nápověda Google: Reklamy se mohou zobrazovat u vyhledávacích dotazů, které obsahují význam příslušného klíčového slova. Stačí přitom, aby tento význam z dotazu vyplýval, nebo byl vyjádřen v nějaké konkrétnější formě.
3️⃣ No a volná shoda je… Volná. 🙂 Díky nim se zobrazíte i na dotazy, které ani nemusí vaše klíčové slovo obsahovat.
U našich „dřevěných hraček“ by to mohl být dotaz „hry ze dřeva“.
Nápověda Google: Reklamy se mohou zobrazovat u vyhledávacích dotazů souvisejících s klíčovým slovem včetně vyhledávání, která samotné klíčové slovo vůbec neobsahují.
🤔 Jakou shodu byste měli používat vy? To samozřejmě záleží na spoustě dalších faktorech – členění kampaní a reklamních sestav, způsobu optimalizace cen za proklik, rozpočtu, počtu konverzí…
K tomu, abyste se mohli „ideálním“ shodám přiblížit, je potřeba, abyste jim nejdříve porozuměli. A právě k tomu sloužil tento příspěvek.
Za zmínku stojí samozřejmě ještě „vylučující klíčová slova“, které můžete nastavit.
Pokud byste třeba k našim hračkám přidali slovo „levné“ ve volné shodě, tak se nezobrazí na vyhledávací dotazy, které obsahují slovo „levné“.
Díky tomu budete mít větší kontrolu nad tím, na jaké vyhledávací dotazy se vaše kampaně zobrazují a za co vlastně utrácíte peníze.
Shody klíčových slov na Google: https://support.google.com/google-ads/answer/7478529
Totéž na Seznam Skliku: https://napoveda.sklik.cz/cileni/klicova-slova/shody-klicovych-slov-vs/
👋 Přeji hezké úterý!
Zdroj obrázku: Nápověda Google
——
Tento příspěvek je publikován v sérii “Úterní marketingové tipy”. Jmenuji se Karel Hladiš a můj marketingový tým v Eshop-rychle pomáhá e-shopařům růst díky online marketingu. Chcete růst i vy?