Prodejci elektrozařízení musejí nejen v kamenných obchodech, ale i při online prodeji své produkty řádně “oštítkovat”, aby poskytli zákazníkům jasné a unifikované informace o energetické náročnosti daného zařízení. Z toho důvodu jsme připravili funkci, která vám pohodlné přidání štítků na váš e-shop umožní.

 Upozornění: Funkce Energetické štítky je dostupná pouze pro šablony nové generace.  

Oficiální specifikace energetických štítků

Štítky a jejich umístění na e-shopech se řídí jasně danými pravidly. O technické náležitosti jsme se postarali, na e-shopaři pak je vložit konkrétní štítky, které obdrží od dodavatele či výrobce. Ke každému dotčenému produktu je zapotřebí připojit také tzv. Informační list výrobku

K pochopení celé problematiky dobře poslouží oficiální podrobný manuál či webové stránky label2020.cz (zde se v případě nejasností můžete mrknout přímo do sekce Otázky a odpovědi).

Nastavení štítků v administraci

Energetické štítky a informační listy můžete vkládat v administraci v detailu každého produktu, a to pod záložkou Energetický štítek:

Malý štítek

Zde je prostor pro nahrání malého štítku, který se zobrazuje ve výpisu produktů v kategorii a zároveň v detailu produktu pod uvedenou cenou. Pokud má produkt přiřazeno více štítků, jakými jsou například Novinka či Akce, energetický štítek se zobrazuje pod nimi (viz obrázek výše).

Velký štítek 

V detailu produktu se po najetí na ikonu malého štítku (na mobilních zařízeních pak po klepnutí) zobrazí kompletní štítek, který nahrajte v části Celý energetický štítek.

Informační list výrobku

Jako poslední se zde nachází možnost pro připojení Informačního listu výrobku. Pravidla jasně stanovují přímo tuto textaci, ovšem pokud byste text potřebovali z jakéhokoli důvodu změnit, můžete tak učinit přes překlad v sekci Nastavení > Lokalizace.

Informační list se zobrazuje jen ve chvíli, kdy je vložený štítek. Pokud vám informační listy nezasílá dodavatel, najdete je v databázi EPREL.

Energetické štítky u variant produktů

Do variant produktu se automaticky propisují štítky hlavního produktu. U každé varianty máte ale možnost nahrát štítky jiné, které se pak u dané varianty budou zobrazovat bez ohledu na štítky nahrané u hlavního produktu.

Energetické štítky a hromadný import

Štítky můžete vkládat nejen jednotlivě v kartě produktu, ale i přes univerzální import pomocí souboru CSV a XML či systémový hromadný import produktů a variant. Do importních souborů můžete vložit buď URL adresu souboru, nebo tyto nahrát přes souborový manažer do složky fotos a ve sloupci pro štítek pak vložit jen název souboru včetně jeho koncovky.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares