Transakční e-maily jsou důležitou součástí každého e-shopu. Tyto e-maily posíláte zákazníkům poté, co provedou objednávku na vašem e-shopu. Nejčastěji jde o potvrzení objednávky, oznámení o odeslání zboží a podobně.
Tyto e-maily nemusí být pouze strohým sdělením, ale nabízí vám mnoho možností, jak se odlišit od konkurence, zpříjemnit zákazníkovi nákupní proces, zvýšit věrnost zákazníků a v neposlední řadě zvýšit prodeje.
V tomto článku vám poradíme, co by měly tyto e-maily obsahovat, jak se díky nim odlišit a vytvořit tak jedinečný uživatelský zážitek.
Proč se transakčním e-mailům věnovat
Vysoká otevíranost
Transakční e-maily jsou něco, co zákazníci po objednání očekávají a těší se na to. Proto mají také vysokou otevíranost.
Pro srovnání, u běžných newsletterů se otevíranost pohybuje okolo 15-20 %. U transakčních e-mailů je to okolo 70-80 %. To znamená, že dosah těchto e-mailů je vysoký a má cenu se jimi zabývat.
Odlišnost a zapamatovatelnost
Transakční e-maily jsou důležité, protože umožňují odlišit se od vašich konkurentů. Vystoupíte z řady.
Pokud bude váš e-mail odlišný od standardních e-mailů, které zákazník obdrží, bude si ho s velkou pravděpodobností pamatovat. Zároveň bude mít vaše značka v očích zákazníků větší hodnotu a důvěryhodnost.
Přehledný proces
S transakčními e-maily můžete nabídnout zákazníkům přehledný proces.
Pokud máte správně nastavené stavy objednávek a e-maily, zákazník ví, co se bude dít po dokončení objednávky a může se také těšit na odeslání balíčku. Díky tomu je pro zákazníky celý proces nákupu snazší. A to obzvláště pro ty, kteří u vás nakupují poprvé.
Tip:
Využijte možnost nastavit si v Eshop-rychle své vlastní stavy objednávek a k nim transakční e-maily. Nejen, že zákazníci budou mít větší přehled o nákupním procesu, ale jednotlivé stavy vám pomohou se zvýšením efektivity při vyřizování objednávek.
Jaké typy transakčních e-mailů používat
Potvrzení objednávky
Potvrzení objednávky je e-mail, který zákazník obdrží po dokončení objednávky. V tomto e-mailu je uvedeno, že objednávka byla úspěšně přijata a také obsahuje údaje o objednaných produktech.
Tento e-mail je zásadní, protože informuje zákazníka o tom, co přesně objednal.
Potvrzení o přijetí platby
Tento transakční e-mail je zvláště důležitý v případě, že zákazník platí předem, protože informuje o tom, že jste za jeho objednávku obdrželi platbu. Pokud jde o důvěru, tato zpráva je velmi důležitá, protože dává zákazníkovi jistotu, že jeho objednávka bude dokončena.
Upomínka platby
Pokud si zákazník zvolil platbu předem a nezaplatí objednávku v určité lhůtě, může být užitečné poslat mu připomenutí. Tento e-mail může výrazně zvýšit míru zaplacených objednávek.
Příprava objednávky
Tento transakční e-mail zákazníka informuje o tom, že jeho objednávka bude brzy odeslána. V tomto e-mailu může být uvedeno, kdy bude produkt odeslán.
Odeslání objednávky
Tento transakční e-mail zákazníka informuje o tom, že jeho objednávka byla odeslána.
Zákazníka můžete také informovat, kdy má očekávat doručení. To umožňuje zákazníkům, aby se na doručení balíčku připravili, a snižuje se míra nepřevzatých zásilek.
Jak transakční e-maily vylepšovat
Buďte originální, autentičtí a nebojte se vtipu. Mluvte ke své cílové skupině. Komunikujte tónem, jakým komunikujete na ostatních kanálech.
Co můžete ve svých transakčních e-mailech vylepšovat nebo doplnit?
- Předmět e-mailu
- Texty v e-mailu
- Odkaz na sociální sítě, blog a výzva ke sledování
- Odkaz na FAQ na e-shopu
- Doplnit klíčová sdělení
Závěr
Transakční e-maily mohou být pro e-shopy i zákazníky velmi užitečné. Mohou vám pomoci zvýšit zapamatovatelnost značky, zpřehlednit proces nákupu a komunikovat s vašimi zákazníky v průběhu celého nákupního procesu.
Tento druh e-mailů může být přizpůsoben tak, aby vyhovoval vašim specifickým potřebám a pomáhal vám budovat pevné vztahy se zákazníky. Pokud na svém e-shopu ještě nepracujete s transakčními e-maily, je na čase začít.