Většina e-shopů v dnešní době není úspěšná. Proč? Jejich majitelé si myslí, že stačí pouze založit e-shop, přidat produkty a spustit reklamu.
PPC reklama, e-mailing, zbožové srovnávače, SEO nebo jiný druh reklamy vám dokážou přivést relevantní návštěvníky, kteří v danou chvíli chtějí nakoupit vaše produkty. Pokud však váš e-shop není dostatečně přehledný, neobsahuje dostatečné množství informací nebo není graficky vyladěný, aby dokázal prodat, i takový zákazník odejde a nenakoupí.
„PPC reklama je velmi efektivním a konverzním marketingovým kanálem, který vám dokáže stabilně generovat nové objednávky. Dokáže totiž přivádět zákazníky právě ve fázi, kdy chtějí nakoupit, a tak neutrácet zbytečně peníze z rozpočtu.“
Mojmír z EBOOST, specialista na reklamu
Jak tedy přizpůsobit e-shop tak, aby prodával návštěvníkům, kteří právě přemýšlí, na jakém e-shopu utratí své peníze? Bude to ten váš?
V dnešní době je velmi důležité mít e-shop, který je přizpůsoben potřebám zákazníků. Pak může být úspěšný. Zde je pět tipů, jak přizpůsobit e-shop tak, aby byl přitažlivý pro zákazníky a zároveň více prodával.
1. Personalizace obsahu
Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak přizpůsobit e-shop zákazníkům, je personalizovat obsah podle jejich zájmů, chování a preferencí. Tím, že sbíráte data o svých zákaznících, jim můžete nabídnout relevantní produkty, které by je mohly zajímat.
Nabídněte svým návštěvníkům e-shopu přesně ty produkty, které je zajímají, a přeměňte je na zákazníky, kteří budou plnit své nákupní košíky. Eshop-rychle dokáže díky personalizaci zobrazovat každému zákazníkovi jiný obsah. Tím, že e-shop přizpůsobíte každému konkrétnímu nakupujícímu, můžete nabídnout opravdu personalizovanou nabídku.
Personalizace obsahu přináší zajímavou možnost v oblasti reklamy, která pomáhá získat konkurenční výhodu a zvýšit obrat.

2. Optimalizace nákupního procesu
Nákupní proces by měl být pro zákazníka co nejjednodušší a nejintuitivnější. To znamená minimalizovat počet kliknutí a stránek, které musí projít, aby dokončil nákup. Taktéž doporučujeme nabídnout zákazníkům možnost rychlého nákupu bez nutnosti registrace a omezení množství informací, které zákazníkům zobrazujete při vyplňování objednávky.
3. Odlište se od konkurence!
V dnešní obrovské konkurenci je důležité se snažit něčím zapůsobit nebo se odlišit, tedy vytvořit si konkurenční výhodu vůči e-shopům, které nabízí stejné nebo podobné produkty a služby. Pokud se totiž zákazník setkává se stejnými nabídkami na různých e-shopech, není pro něj důvod nakupovat právě u vás.
Jedním z možných způsobů, jak se odlišit (kromě nabídky jedinečných produktů) je vytvořit pro zákazníky jedinečný zážitek při nákupu například prostřednictvím interaktivního designu e-shopu, zákaznických recenzí, doporučení nebo slevových akcí. Další velmi důležitou výhodou může být poskytování kvalitního zákaznického servisu a snaha vyjít vstříc potřebám zákazníků. Tím vytvoříte pozitivní reputaci svého e-shopu a zákazníci budou mít důvod nakupovat právě u vás.
4. Recenze
Při rozhodování, zda zákazník nakoupí zrovna u vás, hrají velkou roli recenze.
V dnešní době existuje již několik zbožových srovnávačů, které kromě srovnávání cen také sdružují recenze o daných produktech. Zákazníci se proto naučili si vždy prohlédnout také zkušenosti jiných zákazníků a podle toho se následně rozhodnout.
Zaměřte se proto na získávání kvalitních recenzí! Tím pomůžete zákazníkům rozhodnout se pro koupi a zároveň zlepšíte důvěryhodnost e-shopu.

5. Vyladěný detail produktu
Nezapomínejte na to hlavní. Tím je vyladěný detail produktu a efektivní a lákavá nabídka pro zákazníka.
V rámci detailu produktu by měl zákazník získat všechny informace, představu o použití produktu a navíc motivaci a potřebu ke koupi.
Pokud máte vyladěný detail produktu, zaměřte se na efektivní nabídku. Přemýšlejte nad tím, jak produkt nejen nabídnout, ale jak jej udělat zajímavější a neodolatelnější. Zákazník musí mít pocit, že produkt potřebuje koupit. Právě teď a právě u vás.
„Jak konkrétně přizpůsobit detail produktu a odlišit se od konkurence? Pro atraktivnější nabídku můžete změnit náhledové fotky, změnit barvy cen a konverzních prvků, přidat a zvýraznit informaci o skladových zásobách nebo době dodání.
Martin z EBOOST, specialista na e-shopy
Pro doplnění informací a odlišení se přidejte do detailu produktu část, kde shrnete hlavní výhody daného produktu nebo přidáte svůj pohled z praxe. Možností, jak se odlišit, je celá řada. Přemýšlejte jako zákazníci a motivujte je.“

Závěr
Pro trvalý růst však dlouhodobě žádné úpravy vašeho e-shopu nebudou fungovat, pokud nebudete mít perfektní zákaznickou podporu s rychlou odpovědí, řešit problémy prozákaznicky a dostatečně rychle vyřizovat objednávky.