Hledáte další možnosti, kde propagovat svůj e-shop? Zaměřte se na méně známé sociální sítě, které vám mohou přinést velmi zajímavé výsledky. V dnešním článku se právě na tyto méně známé sociální sítě zaměříme z hlediska možností inzerce.
SNAPCHAT
Snapchat je poměrně málo známá sociální síť, která funguje na principu krátkých a nebo soukromých příspěvků, které se zobrazí jen tomu, koho daný uživatel zvolí. Není se proto čemu divit, že je oblíbená zejména u mladé generace.
Jak Snapchat funguje?
Snap
Hlavním obsahem na Snapchatu jsou tzv. ,,snaps nebo snapy“ – krátká videa nebo fotografie, která mohou být odeslána jednotlivcům (které vyberete po vytvoření obsahu) nebo sdílená ve ,,story.“
Stories
Snapy lze sdružit do příběhů (stories), které jsou dostupné pro sledování jen po omezenou dobu.
Filtry a upoutávky
Snapchat nabízí různé filtry, efekty a ,,trendy,“ které uživatelům umožňují upravovat své snímky a přidávat kreativní a zábavné prvky.
Mohou tak při sdílení snapů změnit svou podobu nebo využít další kreativní a vtipné prvky.
Tyto efekty se mění například dle období, aktuálních témat nebo nadcházejících událostí.
Už vás napadá, jak použít filtry pro svůj e-shop?
Chatování
Kromě sdílení obsahu mohou uživatelé na Snapchatu i chatovat a volat si. Většinou však lidé využívají Snapchat pro odesílání snapů a z toho se odvíjející stories.
Reklama na Snapchatu:
Pinterest je v podstatě online nástěnka, kam si virtuálně připínáte („pinujete“) svůj oblíbený obsah a prohlížíte si také nástěnky ostatních uživatelů.
Na Pinterest uživatelé chodí pro inspiraci např. v oblasti módy, dekorace domácností nebo dárků a světových trendech v těchto oblastech.
Uživatelé Pinterestu nechodí na tuto síť primárně nakupovat, ale vyhledávat inspiraci, jak zmiňujeme výše. Právě proto je vhodný primárně pro zvýšení povědomí o značce, dosah a návštěvnost.
Jednotlivé piny můžete přidávat na nástěnku – lze jich vytvořit několik např. dle kategorií produktů, zájmů a podobně.
Potenciálním zákazníkům tak ulehčíte nákupní rozhodování a s velkou pravděpodobností je díky odkazu zavedete přímo na web.
Hlavní přínosy Pinterestu
- Nízká konkurence = možnost oslovit velké množství lidí za relativně nízkou cenu.
- Na rozdíl od ostatních soc. sítí Pinterest přináší možnost cílení na klíčová slova.
- Lze optimalizovat na konverze na webu pomocí Pinterest Tagu.
Reklama na Pinterestu:
LinkedIn je největší profesionální síť na světě s bezmála 750 miliony členů ve více než 200 zemích světa. Jedná se o klíčový nástroj pro profesionály, podnikatele a firmy, kteří chtějí rozvíjet své obchodní a profesní vztahy online.
Více než 50 % uživatelů patří do věkové kategorie 25-34 let. Druhou nejvíce zastoupenou skupinou jsou uživatelé ve věkové kategorii 35-54 let.
LinkedIn se stal zároveň nejdůvěryhodnější sociální sítí roku 2018, 2019 a 2020.
Top 10 odvětví na LinkedIn jsou IT, zdravotnictví, stavebnictví, maloobchod, vzdělávání, finanční služby, účetnictví, PC software a automobilový průmysl.
Proč inzerovat na LinkedInu?
- Platforma zaměřená na B2B.
- Generace leadů → až 2x více než jiné sociální sítě.
- 4 z 5 uživatelů mají ve firmách rozhodující pozici (decision-makers).
- 57 % celkové návštěvnosti je z mobilu, LinkedIn má tedy nejvyšší procento návštěvnosti z desktopu ze všech sociálních sítí.
- Možnost zacílení na velmi konkrétní skupiny (min. 300 uživatelů).
- Marketéři vidí až 2x vyšší konverzní poměr na LinkedInu oproti ostatním kanálům
- 40 % marketérů potvrzuje, že LinkedIn je nejefektivnější platforma na sběr kvalitních leadů
Možnosti inzerce
Sponzorovaný obsah – reklamy ve feedu
V rámci sponzorovaného obsahu můžete propagovat příspěvek s jedním obrázkem, carousel (až 10 obrázků), video (3 sekundy – 30 minut) nebo event, což je v podstatě promo událostí na LinkedInu.
Sponzorované zprávy (zaslání zprávy do inboxu uživatele, zahájení konverzace)
Sponzorovaný obsah má až 38% open rate. Dále je možnost zaslání zprávy přímo do inboxu uživatele nebo zaslání zprávy s více nabídkami a odkazy na web / do formuláře.
Bohužel nelze cílit na země v rámci EU.
Formulář pro získání leadů
Formulář již předvyplněný kontaktními informacemi z uživatelova profilu (e-mail, telefon, adresa, jméno, příjmení atd.) V rámci formuláře máte možnost doplnit až 3 vlastní otázky.
Textové reklamy
Textová reklama se zobrazuje se pouze na desktopu nad hlavním feedem či po stranách.
Dynamické reklamy
Dynamické reklamy můžete využít pro personalizovaný obsah (jméno, fotka, jméno společnosti, název pozice…), sbírání fanoušků stránky, sdílení zajímavého obsahu nebo získávání zájemců o pracovní pozici.