V dnešní době, kdy konkurence o pozornost uživatelů na sociálních sítích neustále roste, se marketéři a firmy snaží vymýšlet kreativní a inovativní způsoby, jak oslovit svou cílovou skupinu.
Jednou z oblíbených platforem pro propagaci produktů a služeb se stává TikTok, populární sociální síť, která se zaměřuje na krátká videa a hudbu.
TikTok, známý svou rychlou a zábavnou dynamikou, poskytuje reklamním tvůrcům a firmám možnost vytvářet krátká, poutavá videa.
TikTok reklama nabízí unikátní prostor pro kreativitu a interakci, což ji odlišuje od tradičních forem online reklamy.
Proč právě TikTok?
- Jedna z nejlevnějších sociálních sítí na dosah a zobrazení (CPM).
- Unikátní možnosti inzerce (např. cílení na pouhé zobrazení reklamy).
- Oproti Facebooku není potřeba mít TikTok profil na inzerci.
- Žádná profesionální a drahá produkce. Stačí zábavná a dynamická videa z telefonu.
TIP: Samotný Google potvrdil, že jim TikTok ubírá prostor ve vyhledávání.
Pokud si říkáte, že TikTok používají jen děti, tak jsme připravili pár čísel.
V ČR je 2,2 milionů aktivních uživatelů za měsíc, kteří aplikaci používají více jak 80 minut každý den. Data jsou aktuální k lednu 2023 a v rámci Slovenska zatím stále nelze inzerovat.
Jaké jsou možnosti reklamy?
- TopView
- První, co uživatelé vidí po otevření aplikace. Garantované imprese, fullscreen zobrazení. (Prům. CPM 1,48 EUR)
- TopFeed
- Video se zobrazí na 4.pozici ve feedu. Garantované imprese, klasické TikTok video. (Prům. CPM 0,9 – 1,2 EUR)
- In-Feed Video
- Aukční formát pro další pozice ve feedu. Nejlevnější formát. (Prům. CPM 0,5 -1 EUR)
Jak nastavit reklamu?
- Po kliknutí na vytvořit reklamu se vám zobrazí dvě možnosti, které mohou ovlivnit váš výkon v reklamách.
Vybírat můžete z:
- Simplified mode
- Custom mode
Simplified mode
Rychlé nastavení kampaní, kdy TikTok necháte spousty věcí v nastavení na straně TikToku a vy se tak můžete soustředit na jiné věci. Podobná kampaň je i v Google Ads nebo v Metě.
Custom mode
Pokud si vyberete Custom mode, který doporučujeme, získáte plnou kontrolu nad reklamou, což znamená, že můžete ovlivňovat její výkon.
TIP: Pokud máte dostatečný počet dat skrze TikTok Pixel, stojí za otestování Simplified mode. V opačném případě doporučujeme Custom mode, kterému se budeme věnovat dále.
Potřebujete poradit s nastavením reklam na TikToku? Domluvte si nezávaznou konzultaci zde.
- Po vybrání Custom mode se vám zobrazí nabídka, která zdánlivě připomíná nastavení v Metě. Vybíráte si z cílů, kterých chcete s vaší reklamou dosáhnout.
Tato část se dělí na 3 části:
- Awareness – Povědomí
- Consideration – Zvažování
- Conversion – Konverze
Awareness
- Reach – Tento cíl ukáže reklamu co největšímu počtu lidí
Consideration
- Traffic – Traffic vám zajistí prokliky na váš web nebo do aplikace
- Video views – S video views získáte více zhlédnutí a zapojení k vašemu videu.
- Community interaction – Pokud je pro vás hlavní cíl získat více sledujících nebo návštěv na profilu, tak vyberte Community interaction.
Conversion
- App promotion – Získejte více lidí pro instalování aplikace
- Lead generation – Získejte lead pro váš business
- Website conversions – pomocí správně nastaveného Pixelu na vašem webu můžete optimalizovat na různé konverze, které máte nastavené.
- Product sales – Tento cíl se zaměřuje na prodej produktů z webu, TikTok obchodu nebo aplikace.
Pro náš článek si vybereme náš nejoblíbenější a nejpoužívanější, a to Website conversions.
Pojmenujte si kampaň, zvolte svůj Pixel a událost, která bude předmětem optimalizace. Doporučujeme začít na nižší formě optimalizace (např. zobrazení obsahu).
Každý systém potřebuje co nejvíce dat a pokud zvolíte již od začátku jako hlavní konverzi nákup, kampaň nemusí dosahovat výsledků, které očekáváte.
Doporučujeme tedy začít na zobrazení obsahu a po nasbírání cca 50 konverzí postupně přepínat optimalizaci směrem k nákupu.
Dalším nastavením je umístění, kde vám dá systém možnosti, kde si můžete vybrat z automatického umístění nebo si umístění můžete vybrat ručně. Při automatickém výběru se kampaň může zobrazit i na jiných aplikacích.
Dále můžete zakázat komentování videa, stahování nebo sdílení.
Po výběru umístění je na řadě cílení videa.
Ze základních cílení můžete vybírat z:
- věku
- pohlaví
- jazyka
- země
Dále můžete vybírat ze zájmů, vytvářet podobná publika, vlastní publika apod. Každému funguje něco jiného a je jen na vás, co otestujete jako první.
Poslední částí je nastavení budgetu, kde vám poradíme, jak ušetřit peníze.
Nastavení budgetu můžete provést na začátku po kliknutí na cíl kampaně.
Systém vám zde ukáže, že je nejnižší možná investice 50 EUR, pokud ale kliknete, že chcete nastavit rozpočet až na úrovni reklamní sestavy, tak zde vám systém již ukáže, že nejnižší denní spend je 20 EUR.
Pokud tedy plánujete testovat pouze jednu reklamu, doporučujeme nastavení investic až na úrovni reklamní sestavy.
A posledním bodem je vytvoření reklamy, kde již vložíte své video, přidáte text a cílovou URL.
Závěr
TikTok je aktuálně nejrychleji se rozvíjející platforma. Přitahuje obrovské množství pozornosti a to nejen uživatelů, ale také firem a marketérů.
Nepropásněte proto svou šanci a nasedněte na rozjetý vlak ještě dnes!