V současné době, kdy konkurence na trhu stále vzrůstá a boj o zobrazení reklam je stále větší a větší, je nezbytné využít všech prostředků, které vám pomohou v tomto konkurenčním boji vyhrát.
V tomto článku se budeme zaměřovat na konkrétní tipy, které mohou pomoci menším a středně velkým e-shopům vytěžit maximum z reklamních kampaní na platformě Meta. V tomto případně se budeme bavit o reklamě na Facebooku a Instagramu.
Výběr a prezentace produktů
Možná jste čekali, že jako první bod bude tip, co v kampani nastavit, aby váš e-shop získal více objednávek. Omyl!
Klíčem a prvním bodem, který byste měli před spuštěním nebo při správě řešit, je výběr a prezentace vašich produktů.
V rámci reklamních kampaní na platformě Meta hraje obsah reklamy klíčovou roli. Je mnohdy mnohem důležitější než samotné nastavení.
Vhodné produkty
Ještě předtím, než se pustíte do samotného nastavení, vyberte vhodné produkty, které budete chtít v rámci reklamní kampaně prezentovat.
TIP: Vyberte bestsellery!
Vyberte do svých reklamních kampaní takové produkty, které vaše zákazníky zajímají a které se nejvíce prodávají. Jen tak můžete získat ze svých reklam mnohem lepší výsledky než vaše konkurence.
Prezentace produktů
Při vytváření vizuálů i samotných textů se proto zaměřte na co nejlepší prezentaci vašich produktů. Vytvořte takové kreativy, které budou poutavé a pro vaši cílovou skupinu zajímavé.
TIP: Možná vás překvapí, že stejně jako u Reels, která tvoříte v rámci obsahu na své sociální sítě, i zde platí, že mají autentická, klidně i méně kvalitní videa a fotografie mnohem lepší výsledky než ty profesionální. Vyberte vhodné fotografie, které nejlépe váš produkt představí a které zaujmou, přidejte výrazné grafické prvky, které zvýrazní vaše sdělení, vyberte vhodnou textaci a nezapomínejte na výzvu k akci.
Kromě běžných formátů, jako jsou například běžné čtvercové bannery nebo stories, se zaměřte také na produktová Reels jakožto nejvýkonnější formát.
Když budete tvořit kreativu do reklam, vždy se zkuste vcítit do uživatelů, na které cílíte, a položte si otázku: Proč by měl uživatel nakoupit?
TIP: Nebojte se testovat více druhů textů a vizuálů. Vytvořte více variant a dejte kampaním možnost vám ukázat a otestovat, která varianta funguje nejlépe.
Jak vypadá váš e-shop?
Dalším bodem nebude nic jiného než váš e-shop.
Pokud se vám podaří vybrat vhodné prodávané produkty, vytvoříte poutavý vizuál, který přitáhne pozornost a donutíte zákazníky prokliknout na e-shop, nezbývá nic jiného než samotný produkt prodat.
Bohužel toto bývá u většiny e-shopů kámen úrazu…
Prezentace produktů na e-shopu je dalším a velmi důležitým bodem, který musíte mít připraven dříve, než spustíte své reklamy.
Co by měl obsahovat detail produktu, který prodá?
a) Dostatek vhodných fotografií
Fotografie v tomto případě nahrazují zákazníkům možnost si prohlédnout produkt fyzicky v prodejně. Ukažte zákazníkům váš produkt ze všech pohledů, v přirozeném prostředí nebo při reálném použití.
b) Popisky produktů
V rámci popisků se soustřeďte na zákazníka. Parametry daného produktu proto přetvořte tak, aby zákazníkům přiblížily benefity přímo pro ně. Tedy pro cílovou skupinu.
Dalším důležitým faktorem je vzhled popisku. Nezapomínejte na odstavce, doplňte vhodné odkazy a fotky.
d) Nabídka dalších produktů
Zní to jako klišé, ale nevěřili byste, kolik e-shopařů zapomíná na tak základní věc, jako je nabídka dalších podobných produktů.
e) Hodnocení a recenze
Recenze a hodnocení jsou napříč segmenty ověřených tipem, jak doplnit vaši produktovou stránku a jak získat lepší výsledky.
f) Návody a rady
V dnešním konkurenčním boji jen těžko najdete něco, čím se odlišíte. Postavte tak svůj e-shop na poradenství a přidejte do produktové stránky návody, rady nebo klidně tipy.
TIP: Nebojte se v popisku přidat něco navíc. Přidejte fotografii zákaznické podpory nebo odborného poradce, který může zákazníkům v případě potřeby pomoci.
K fotce můžete přidat informaci nebo reálný názor na daný produkt!
Stanovte si jasný cíl
Před tím, než začnete s nastavováním reklamních kampaní, je nezbytné stanovit si jasný cíl. Zajímá vás zvýšení prodeje konkrétního produktu, získání nových zákazníků nebo spíše zvýšení povědomí o vaší značce?
Stanovením jasných cílů si zajistíte, že můžete lépe měřit úspěch kampaní a provádět optimalizace na základě konkrétních výsledků.
Po stanovení cílů můžete přejít na účel kampaně, který ovlivní nastavení reklamních sestav a dostupné formáty. Každý účel sleduje odlišné KPI = odlišné metriky.
Facebook se pak snaží tyto metriky doručit za nejnižší cenu. Účel volíme podle stanoveného cíle a podle toho, čeho chceme dosáhnout.
Více o účelech najdete v nápovědě ZDE.
Využijte cílení
Meta reklamy poskytují širokou škálu možností pro cílení na specifické skupiny uživatelů. Pro e-shopy je klíčové zaměřit se na lidi, kteří mají reálný zájem o váš produkt nebo službu. Využijte možnosti cílení na základě demografických údajů, chování uživatelů a jejich zájmů.
Například, pokud prodáváte módní oblečení, můžete cílit na uživatele s konkrétními zájmy v oblasti módy nebo na ty, kteří projevují chování, které naznačuje zájem o nakupování oblečení online.
Doporučenou variantou je vytvořit si vlastní publika, které také můžete použít pro cílení v reklamních sestavách.
Vytvoření vlastních publik
V nastavení kampaně si můžete vytvořit publika ze zdrojů, které budete mít k dispozici.
Např. návštěvnost webu, aktivita v aplikaci, interakce na Instagramu nebo na Facebookové stránce.
Vytváření podobných publik
V tomto případě musíte zvolit publikum, které bude zdrojem pro tvorbu podobných uživatelů.
Zvolíte zemi, pro kterou chcete podobné publikum vytvořit a nastavíte, kolik % z dané oblasti má podobné publikum tvořit.
První část procent budou vždy uživatelé s nejvíce relevantními charakteristikami.
POZOR! Publikum by mělo být staré max. několik měsíců, aby byly charakteristiky uživatelů aktuální. Zároveň je zapotřebí minimální velikost (ideálně alespoň 1000 cookies).
Testujte různé formáty reklam
Experimentujte s různými formáty reklamních kampaní. Můžete využít carouselové inzeráty pro prezentaci produktů nebo vytvořit videa, která představí vaše produkty v reálném použití. Různé formáty mohou rezonovat s různými cílovými skupinami, a proto je důležité různé druhy formátů testovat.
Sledujte výkonnost a optimalizujte
Bez kvalitních dat nemohou vaše kampaně efektivně fungovat.
Pravidelně sledujte výkonnost svých reklamních kampaní, analyzujte klíčové metriky, jako jsou konverzní míra, náklady na akvizici zákazníka a návratnost investice (ROI).
Na základě těchto dat upravujte své kampaně a optimalizujte je tak, aby dosahovaly co nejlepších výsledků.
Díky pravidelnému sledování výkonnosti můžete identifikovat úspěšné kampaně a strategie a odstranit ty, které nedosahují očekávaných výsledků.
Závěr
Výběr a prezentace vhodných produktů, stanovení jasných cílů, vytváření kvalitního obsahu, efektivního cílení a vytváření vlastních publik, testování různých formátů a pravidelná optimalizace jsou klíčové prvky pro úspěšné kampaně, které předčí vaši konkurenci.