Dnes bych vám chtěl rozšířit PPC obzory o typ kampaně, který při konzultacích nemá skoro nikdo v účtu nastavený, ale přitom dokáže být velmi efektivní – jsou to tzv. DSA kampaně, neboli dynamické reklamy ve vyhledávání.
Tento typ kampaně funguje pouze na Google Ads a je velmi podobný s klasickou kampaní ve vyhledávací síti s pár důležitými rozdíly:
➡️ Necílí se na konkrétní klíčová slova, ale na URL vašeho e-shopu (případně kategorie, blogu nebo produktů). Google sám tyto stránky projde a vaše inzeráty následně zobrazí na vyhledávací dotazy, které jsou dle něj pro zacílené stránky relevantní.
➡️Inzerátům se nevytváří Nadpisy, ty si Google vytváří sám dle vstupní stránky a vyhledávacího dotazu.
DSA kampaně mají oproti klasickým kampaním 2 silné stránky:
➡️ Aktuálnost obsahu: když budete pomocí DSA reklam cílit na seznam všech produktů, tak se při správném nastavení nebude stávat, že bude cílit na vyprodané produkty (takže nemusíte manuálně vypínat reklamní sestavy, jako v klasické kampani).
➡️ Identifikace nových klíčových slov: DSA kampaně umožňují sledovat výsledky na základě vyhledávaných frází, které nejsou součástí vašich stávajících kampaní. Díky tomu můžete identifikovat nová klíčová slova a trendy, které jsou relevantní pro váš e-shop.
Velmi často pak dělám to, že konverzní slova z těchto DSA kampaní přidám do klasické vyhledávací kampaně, kde mám nad nimi větší kontrolu (a vyloučím je z DSA).
👍 Pro to, aby byly DSA kampaně efektivní, je samozřejmě potřeba pracovat i s vylučujícími vyhledávacími dotazy a segmentaci kampaní.
Doporučuji v DSA kampani mít reklamní sestavy podle podobných URL – třeba reklamní sestava, která bude zahrnovat pouze URL obsahující slovo “produkt”.
A pokud budete vytvářet obecnou DSA kampaň cílící na celý web, tak rozhodně vylučte z cílových URL “obsahové stránky” – obchodní podmínky, kontakt, o nás…
Více informací o DSA kampani naleznete případně v nápovědě Googlu zde – https://support.google.com/google-ads/answer/2471185?hl=cs.
Ať se daří!
——
Tento příspěvek je publikován v sérii “Úterní marketingové tipy”. Jmenuji se Karel Hladiš a můj marketingový tým v Eshop-rychle pomáhá e-shopařům růst díky online marketingu. Chcete růst i vy?