V rámci usnadnění práce při vyřizování objednávek jsme do administrace systému přidali další užitečný modul, který za vás bude hlídat přijaté platby na vašem účtu.
Jak párování plateb funguje?
Systém nově pro každý e-shop generuje unikátní e-mailovou adresu. Na tento e-mail je možné v rozhraní vašeho elektronického bankovnictví nastavit zasílání notifikací informujících o přijatých platbách na účet. Na základě těchto notifikací je systém Eshop-rychle schopný rozpoznat z kombinace částky a variabilního symbolu (případně částky a čísla objednávky), k jaké objednávce platba patří. Jakmile je platba takto spárována, systém automaticky objednávce nastaví vámi zvolený stav objednávky.
Musí být párovací e-mail nastaven přímo v rozhraní banky? Nestačí jej pouze přeposlat z mého soukromého?
Přeposláním emailu z jednoho na druhý se zpravidla mění jeho formát. Robot, který e-maily páruje na základě jejich obsahu, pak nedokáže data přečíst a korektně je spárovat. Některé banky však nabízí možnost zasílat notifikační emaily na více než jednu e-mailovou adresu a SMS na mobilní telefon.
E-mail jsem zadal, platby mi chodí, ale nic se neděje?
Jakmile e-mail v internetovém bankovnictví zadáte, zpravidla trvá několik hodin, než banka nastavení aplikuje a na e-mail se začnou potvrzení posílat. V některých případech se změna může projevit do 24 hodin od nastavení nebo od potvrzení zprávy odkazem, kterou banka na zadaný e-mail z důvodu bezpečnosti zašle.
Podporujeme i vaši banku?
Modul pro automatické párování plateb na účet podporuje aktuálně tyto banky:
- ČSOB
- Fio banka
- Komerční banka (KB)
- Moneta Money bank
- Sberbank
- Tatrabanka
- Equa bank
- Raiffeisenbank
- Air Bank
- Ciftin
- UniCredit Bank
- Slovenská sporiteľňa
- Creditas
Jak nastavení aplikuji na svůj e-shop?
1/ V sekci E-shop -> Objednávky naleznete novou nabídku Automatické párování plateb. Tam je nutné funkci aktivovat.
Taktéž v této nabídce naleznete vygenerovaný unikátní e-mail pro váš e-shop, který si překopírujete.
2/ Jakmile máte e-mail překopírovaný, je nezbytné ho zadat ve svém internetovém bankovnictví. Kde přesně, zjistíte v návodu pro konkrétní banku
- ČSOB (návod krok1, krok2)
- Fio banka (návod)
- Komerční banka (návod krok1, krok2)
- Moneta Money bank (návod)
- Sberbank (návod)
- Tatrabanka (návod není dostupný)
- Equa bank (návod krok1, krok2, krok3)
- Raiffeisenbank (návod)
- Air Bank (návod krok1, krok2)
- Ciftin (návod není dostupný)
- UniCredit Bank (návod krok1, krok2)
- Slovenská sporiteľňa (návod není dostupný)
- Creditas (návod není dostupný)
3/ Po zadání e-mailové adresy do nastavení pošty stačí už jen opět v sekci E-shop -> Objednávky -> Automatické párování plateb nastavit stav, do kterého se mají objednávky přepnout, jakmile k nim systém dohledá platbu.
4/ Jakmile je vše nastaveno, stačí už jen sledovat samovolně se měnící stavy objednávek na základě notifikací z banky, které lze monitorovat i ve výpisu, který je dostupný ve spodní části sekce Automatické párování plateb.
Zde lze dohledat jak přijaté a úspěšně zaúčtované platby tak i přijaté a nezaúčtované.
Nepodporuje aktuálně modul vaši banku?
Nedohledali jste v podporovaných bankách právě tu svoji? Spolupracujte s námi na jejím dodělání.
Nastavte si systémem vygenerovaný e-mail pro notifikace ve svém bankovnictví a poté nás kontaktujte s informacemi o tom, jakou banku využíváte. Pokud bude e-mail vaší banky obsahovat všechny potřebné informace pro spárování platby, uděláme vše pro to, abychom funkčnost rozšířili i pro vás. 😉