Víme, že uvedení nové verze administrace Eshop-rychle se neobešlo bez bouřlivých emocí. Celkem pochopitelně. Vždyť takto zásadní změna rozhraní po (pro mnohé e-shopaře) několikaletém používání rozhraní, na které jsou zvyklí, s sebou nese celou řadu změn v procesech e-shopu, proškolení zaměstnanců, ale i v případě one (wo)man show se prostě mnohé ovládací prvky přesunuly jinam, než kde jsou na ně celé roky zvyklí.
Připočtěme si k tomu několik zásadních změn v rozhraní, které se na první dobrou nepodařilo trefit úplně dokonale pro pohodlné a efektivní využívání, a fakt, že chybou se nová administrace nasadila všem zákazníkům jako výchozí, i když plán byl, že přechod bude na principu dobrovolnosti, a je jasné, že tato skoková změna pár vrásek provozovatelům e-shopů na čele vyčarovala.
Mnozí již na nový vzhled přešli a pochvalují si ho, mnozí se změnou stále váhají a bojují.
Tímto článkem bychom rádi objasnili některé postoje firmy, proč je nová administrace výhledově nezbytná, jaké je její další strategické směřování a ujistili všechny, kteří se bojí jako čert kříže data 1.3.2024, až se jim přepne staré rozhraní nenávratně do nového, že se bát nemusí. Ke změně nakonec dojde později.
Stará administrace pokračuje
Nejdůležitější informace. Nebojte se, starý vzhled nakonec ponecháme podstatně delší dobu a 1.3.2024 neskončí.O přesném datu vás budeme samozřejmě s dostatečným předstihem informovat.
Po obrovském množství konstruktivních (i méně konstruktivních 😁) připomínek si chceme dát na odladění vzhledu opravdu záležet a poskytnout na to dostatek času. Je nám jasné, že dokud nebude používání nové administrace opravdu efektivní a sekce přehledné, nedává smysl nikoho k přechodu násilím nutit.
Novou administraci nejprve maximálně vyladíme
Za obrovské množství zpětné vazby moc děkujeme ❤️ Vážíme si toho, že jste do sepisování podnětů a připomínek investovali svůj čas. Ať už výsledný dojem byl pozitivní nebo negativní.
Rádi bychom vás ujistili, že KAŽDÝ jednotlivý podnět jsme spolu s kolegy prošli, zamysleli se nad jeho smyslem, tzn. jaký problém má e-shopaři řešit, a pokusili jsme se navrhnout v rámci celkového koncepčního řešení, jak tento daný problém vyřešit co nejefektivněji, přestože ne vždy může být doslovným splněním požadavku. Je asi jasné, že to ani v případě individuálních potřeb 7000 e-shopů není reálné a musí se hledat společné problémy a funkce k univerzálnímu využití.
V rámci ladění nové administrace tak v prvních fázích chystáme například:
- úpravy na přehledu objednávek
- možnost uložení filtrace jako šablony pro budoucí rychlejší filtraci
- sjednocení informací v okně při najetí na číslo objednávky, náhledu a tisku objednávky
- rovnou i bez rozkliku viditelná doprava a platba na mobilních zařízeních
- odladění mizících sloupců dopravy a platby na menších noteboocích
- přesun nejpoužívanějších funkcí v hromadných úpravách objednávek na první pozice (např. změna stavu objednávky, vytvoření faktury, tisky objednávky a dokladů)
- přidání ikonky značící, že objednávka obsahuje interní poznámku e-shopu s možností rychlého zobrazení v bublině po najetí a editace po kliku na ikonu
- úpravy na přehledu produktů
- rozdělení výpisu produktů do více samostatných sekcí zaměřujících se na specifické oblasti (Sklad, Ceny apod.) a tomu přizpůsobené relevantní sloupce
- v sekci Ceny tedy např. viditelná nákupní cena, automatický sloupec s vypočtenou marží, vysvícení produktů při poklesu pod požadovanou marži
- v sekci Sklad pro změnu sloupce související s množstvím ks, dostupností na e-shopu apod.
- sjednocení vzhledu a logiky fungování v těchto sekcích (např. prokliknutelný název produktu ze všech sekcí, nejen některých, fungování hromadných akcí atd.)
- rozdělení výpisu produktů do více samostatných sekcí zaměřujících se na specifické oblasti (Sklad, Ceny apod.) a tomu přizpůsobené relevantní sloupce
- možnost průběžného uložení na všech smysluplných stránkách administrace přidáním tlačítek „Uložit“ a „Uložit a odejít“ (nejvyužitelnější např. v detailu produktu, článku apod.)
- a další drobnější úpravy.
Některé nové funkce budou vznikat už jen pro nový admin
Je jasné, že v budoucnu k odříznutí zastaralé administrace stejně bude muset dojít. Není v rámci vývoje efektivní dlouhodobě udržovat dvě rozhraní a ladit všechny funkce pro oba vzhledy, což brzdí vývoj celé platformy.
Proto některé nové funkce budou do budoucna tvořeny už jen pro nové rozhraní administrace a ve starém se už vůbec neobjeví.
Z těch zásadních tak jde například o:
- Kompletní přepracování detailu (editace) produktu
- Kompletní přepracování detailu objednávky
- a s tím související přidání možnosti systémového storna, vystavení dobropisu a nové sekce všech dokladů
- Přidání vlastních stránek administrace do oblíbených pro rychlý přístup
- a do budoucna řada dalších.
Věříme, že tou dobou už nebude existovat mnoho důvodů, proč zůstávat na staré verzi, snad jen kromě síly zvyku.
Proč je nová administrace tak nezbytná?
Mám dojem, že na závěr se sluší vyjasnit si odpověď na jednu často kladenou otázku:
“Proč je vlastně ta nová administrace tak strašně potřeba, když stará funguje dobře a nikdo z nás e-shopařů takovou změnu nechce?”
Na rovinu – je to otázka dalšího strategického rozvoje platformy. Pokud chceme, abychom mohli i nadále společně jako partneři růst a držet krok s moderními trendy, je pro firmu tato změna naprosto klíčová a nezbytná.
Zobrazení, které se přizpůsobuje šířce displeje, je v dnešní době v podstatě povinností. Na velkém Full HD monitoru se zobrazí maximální množství informací. Na mobilních zařízeních, která jsou dnes ovládaná převážně jednou rukou a kde jde hlavně o efektivní využití prostoru, se naopak vyhnete zoomování malých a nečitelných blech. Kdo takové responzivní rozhraní nenabízí, působí automaticky zastarale a nemoderně.
A podstatným faktorem je samozřejmě také technologické hledisko. Přepsání zastaralého kódu administrace na nové technologie nám umožňuje rychlejší další vývoj funkcí.
Závěrem
Věříme, že jakmile se ve spolupráci s vámi e-shopaři podaří odladit hlavní mouchy nového rozhraní, bude nová moderní administrace sloužit všem. Jak vám v otázce efektivního provozu e-shopu, tak nám v možnostech dalšího rychlého rozvoje platformy.
Těšíme se na další společné úspěchy! ❤️