Přinášíme rovnou dvě nové možnosti, jak se lépe postarat o využitý prostor na disku z hlediska obrázků, jejichž optimalizace je v posledních dnech tématem č. 1 na všech našich kanálech, a tím snadněji udržovat (nejen) limity vašich tarifů v „černých“ číslech.
Opakování je matka moudrosti: proč optimalizovat obrázky?
Obrázky a fotografie v jejich původní kvalitě a velikosti mají často zbytečně velké rozměry a datově často každý z nich zabírá i několik MB prostoru. Se stoupajícím počtem produktů na e-shopu a tedy i nahranými obrázky se tak limit tarifu naplní raz dva.
Prostor na disku však není jediným aspektem, který je v souvislosti s obrázky radno brát v potaz: Velký obrázek znamená i mnohem pomalejší načítání vašeho e-shopu, horší uživatelský zážitek a v neposlední řadě i špatné hodnocení e-shopu z pohledu vyhledávačů.
Zmenšení obrázků na nižší velikost a ideálně i převod na moderní formát je tak důležitou součástí „e-shopové hygieny“ a těžit z ní budete hlavně vy sami.
1. V administraci nově umíme optimalizovat obrázky již při jejich nahrávání
Můžete si všimnout, že k volbě nahrávání obrázků přes detail produktu v administraci přibyla volba „Optimalizovat velikost obrázku“. Jejím zaškrtnutím zajistíte, že nahrávaný obrázek se automaticky zmenší na maximální rozměr 1000x1000px u detailního a 300x300px u náhledového obrázku. Navíc systém obrázek automaticky převede do formátu .webp, který dokáže ušetřit značnou datovou velikost sám o sobě. Volba optimalizace zůstane zaškrtnutá pro každé další nahrávání.
Automatická optimalizace funguje jen v případě ručního nahrávání nových produktových obrázků z počítače v detailu produktu, nevztahuje se na import dat přes CSV či XML.
2. Stávající obrázky můžete zmenšit svépomocí, nebo za jednorázový poplatek všechny optimalizujeme za vás!
Pokud je váš e-shop plný zbytečně velkých obrázků, které zabírají cenný prostor na disku a zpomalují chod vašeho e-shopu, můžete je zmenšit svépomocí (více jsme psali v návodu na našem Helpdesku), nebo můžete využít naši službu automatické optimalizace, díky které dokážeme ušetřit až 80 % využívaného místa. Poplatek za tuto službu je individuální a odvíjí se od objemu zpracovávaných dat. Pro více informací neváhejte kontaktovat naši technickou podporu.
Pokud provedete nyní jednorázový „úklid“ a následně se budete držet zlatých pravidel při nahrávání nových obrázků, budete mít už navždy jistotu, že vám e-shop neplní zbytečně nafouknutá data.