Máte rádi pranostiky? Co třeba březen za kamna vlezem a duben ještě tam budem. Pokud se tohoto rčení budete v dubnu držet, máme pro vás ideální náplň na lenošení v podobě měsíčního souhrnu novinek, rozhovorů a inspirace ze světa e-commerce.

Novinky ze světa e-commerce Březen 2019

Zajímavých článků bylo v uplynulém měsíci opravdu mnoho a čtivo si tak vybere každý. Ať už vás upoutá článek o napodobování obchodní strategie Amazonu českými online giganty, změně obchodních směrnic eliminujících používání e-shopů jako bezplatných půjčoven, či článek o zásadní změně inzertního systému Google Ads, přejeme vám všem inspirativní čtení.

Bič na nepoctivé zákazníky: Z e-shopů si už tak snadno půjčovnu neudělají
Častým problémem e-shopů bývá zákazníky zneužívaná možnost vracet zboží. Eshopy se stávají doslova bezplatnou půjčovnou. S novou úpravou směrnic by se tomuto problému mělo zamezit. 
Přečíst více

Právní změny v oblasti e-commerce: přísnější pravidla pro objednávková „tlačítka“ v e-shopech 
Ministerstvo spravedlnosti navrhuje změnu způsobu, jakým zákazníci projevují zájem nakoupit v e-shopu. Standardní tlačítka „potvrdit, „objednat“, či „koupit“ by tak mohla doznat změn, stejně tak proces uzavírání smluv se spotřebitelem.
Přečíst více

Podle evropského průzkumu e-shopy čarují s cenami. Jaká je situace u nás 
Jedním z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících zákazníka je pochopitelně cena. Cenotvorba je proto ožehavým tématem, se kterým se potýká každý eshop. Mnoho z nich však vykazuje závažné chyby v dodržování spotřebitelských pravidel. 
Přečíst více

Pošta umožňuje vyplnit údaje na balík přes internet, odesílateli za to nabízí slevu při odeslání 
Pošta přichází s inovací v podobě možnosti vyplnit adresní údaje online před odesláním balíků. Že by to znamenalo konec papírového podacího lístku a front u přepážek? Pošta motivuje také slevou až deset korun.
Přečíst více

Evropskému online obchodu dominuje móda. Podíl mobilních nákupů vzrostl o deset procentních bodů 
Není pochyb, že obliba nakupování přes mobilní telefony stále roste. Aktuální data hlásí až 54% nákupů přes mobilní zařízení. Mobilní nákupy táhnou především tzv. mileniálové. Vyplývá to z celoevropského průzkumu přepravní firmy DPD.
Přečíst více

Prolhané recenze. Falešných hodnocení na internetu přibývá, lidé je neodhalí 
Falešných recenzí, které mají zlepšit image produktů a služeb a dokonce i pomluvit konkurenci bohužel stále přibývá. Online podnikatelé se neostýchají najímat placené recenzenty, kteří chrlí pozitivní, nicméně však lživá hodnocení.
Přečíst více

Oblíbená metrika „Průměrná pozice“ zmizí z Google Ads 
Google oznámil velmi nemilou zprávu, že z Google Ads odstraní oblíbenou metriku „Průměrná pozice“, kterou mnozí PPC specialisté používají pro optimalizaci cen za proklik. „Pokud hlídáte průměrnou pozici určitě zbystřete.“ říká přední specialista na výkonnostní marketing a Google Analytics Zbyněk Hyrák.
Přečíst více

Jak nastavit reklamy, aby vám přinesly co největší tržby? 
Bez správné volby marketingového účelu, cílení a celkového nastavení doručování kampaní, se dobrých výsledků při využívání Facebook kampaní nedočkáte. Mrkněte na rady, které vám pomohou z kampaní vymačkat maximum.

Přečíst více

Alza: Náš marketing má neomezený rozpočet
Jak se řídí marketing jednoho z největších českých e-shopů? Pohled do marketingové kuchyně nabízí rozhovor s Janem Sadílkem a Jaroslavem Kotápišem, nedávno jmenovanými marketingovými řediteli společnosti Alza.cz. 
Přečíst více

Místo pro všechny: velké e-shopy se mění na tržiště. Napodobují Amazon 
Myslíte, že giganti Alza, Mall a další jsou si pozicí na trhu tak jisti, že své obchodní strategie příliš nemění? Omyl. Svůj byznys model se nebojí testovat i měnit. Nové příležitosti vidí např. v napodobování amerického Amazonu, který přes své stránky nechává prodávat samotné dodavatele.
Přečíst více

Z pole na talíř za šest hodin. E-shopy lákají na čerstvější sortiment
E-shopy s nabídkou potravin svádějí tuhý boj o zákazníky s kamennými prodejnami. Hledají proto nové strategie, jak zákazníky přetáhnout a nečiní to cenou, ale nabídkou čerstvého zboží v lepší kvalitě.
Přečíst více

Taxíky začnou rozvážet balíky z e-shopů, Liftago službu nabídne se Zásilkovnou
Zajímavé inovace přichází ze světa logistiky. Zásilkovna ve spojení se službou Liftago přichází s express doručením prostřednictvím nejblíže dostupného řidiče Liftago, který zboží vyzvedne ve skladu a doveze příjemci. 

Přečíst více

Zoot zavírá výdejny radosti. Zkusí klasické kamenné prodejny 
Módní značka Zoot lidově řečeno přepálila růst a oznámila dluhy za půl miliardy. Největší prostor k zeštíhlení nabízí zrušení tzv. výdejen radosti a budování kamenných prodejen. Podaří se Zoot resuscitovat? 
Přečíst více

Balík doručí do kufru auta i bez majitele. Škoda Auto testujenovou technologii 
Kurýři budou doručovat balíky přímo do kufru osobního auta, který po svolení majitele odemknou přes mobil. Novou technologii začala testovat Škoda Auto s obchody Alza.cz a Rohlik.cz.

Přečíst více

Vyrůstá generace startupových pozérů, říká investor Martin Rozhoň 
Zkušený a úspěšný startupista Martin Rozhoň se v otevřeném rozhovoru rozpovídal o vystřízlivění z velké módní startup bubliny a těžkostech při hledání projektů, do kterých má smysl investovat. Jak rozlišit mezi startupem s budoucností a projektem z říše pohádek?
Přečíst více

Uniklo nám něco?

Unikl nám nějaký zajímavý článek z poslední doby? Budeme rádi, když se o něj podělíte v komentářích.

Zbyněk je obsahovým kreativcem týmu. Své dlouholeté zkušenosti z offline světa marketingu, tvorby webových prezentací a studia filmové školy přenáší do pestrého světa onlinu, aby e-shopům pomohl prostřednictvím svých článků růst. Ve volném čase ho můžete nejčastěji potkat v přírodě.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares