Nasadili jsme Facebook Conversions API – buďte u toho s námi!

Co je Facebook Conversions API?

V úvodu bude dobré vysvětlit, co vlastně FB Conversions API (označováno také jako CAPI) znamená a k čemu slouží.

Spolu s Facebook pixelem se jedná o způsob odesílání událostí, které návštěvník udělá na vašem e-shopu, do vašeho reklamního účtu na Facebooku. Díky těmto událostem pak lze optimalizovat a cílit kampaně a měřit jejich výsledky.

Mám FB Pixel, proč bych měl používat raději FB Conversion API?

Facebook Pixel funguje na principu spouštění javascriptového kódu v těle stránky při zobrazení prohlížečem a následně díky tomu proběhne odeslání provedené události do reklamního účtu na Facebooku. Je to jednoduché a funkční – dokud si návštěvník nenainstaluje například AdBlock (blokátor reklam), který má schopnost tyto javascriptové kódy zablokovat. Obecně se odhaduje, že díky těmto blokátorům do reklamního účtu nedojde 10 až 30 % událostí.

Naproti tomu FB Conversions API nefunguje na principu javascriptového kódu, ale na pozadí odesílá informace o událostech pomocí API. Tato data jsou odesílána přímo ze serverů Eshop-rychle na servery Facebooku, což nedává prohlížeči příležitost zablokovat odeslání události.

Proč odborníci doporučují přejít na CAPI?

Apple přišel v rámci aktualizace na operační systém iOS 14 se zásadními změnami ohledně nastavení soukromí uživatelů. Na základě této změny bude uživatelům dána možnost udělit výslovný souhlas se sledováním jejich chování za účelem poskytování relevantní reklamy. V opačném případě bude tato funkce v základu vypnutá. O tomto tématu se můžete více dozvědět například na stránkách smartmania.cz.

Dá se očekávat, že velká většina uživatelů tento souhlas aktivně neprojeví a e-shopy tedy přijdou o nezanedbatelné množství dosud odesílaných události do jejich reklamních účtů (spekuluje se o 8-16 %).

Tím, že pomocí CAPI eliminujete různé aplikace detekující a blokující Javascripty, jako jsou AdBlock (a jemu podobné) nebo například funkce prohlížeče Safari, které uživatele “chrání” před sledováním, navýšíte množství odeslaných událostí, a tím alespoň částečně eliminujete ztrátu způsobenou těmito změnami u Applu.

Jak CAPI nastavit v Eshop-rychle?

Jak FB Conversions API zprovoznit se dozvíte na našem helpdesku v návodu Nastavení Facebook Conversions API.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

shares