Ti naši e-shopaři, kteří již existující propojení mezi Eshop-rychle a Balíkobotem spokojeně využívají, dlouho volali po jeho aktualizaci. Ti, kteří ho nevyužívají, zatím jen netuší, jak velkým pomocníkem dokáže Balíkobot při expedici zásilek e-shopu být!

Ať tak či tak, nyní můžeme oficiálně oznámit skvělou zprávu, že napojení na Balíkobot bylo aktualizované a dokáže tak nabídnout o poznání rozšířené možnosti.

Co to Balíkobot vlastně je a v čem e-shopům pomáhá?

Balíkobot.cz je aplikace, která pomáhá českým e-shopům rychle odbavit své zásilky, vytisknout štítky s adresami a objednat svoz jedním tlačítkem – a to vše díky pokročilé integraci přímo z administrace systému Eshop-rychle.

Umožňuje taktéž sledovat zásilky na jejich cestě k zákazníkovi a majiteli e-shopu zobrazovat informace o doručení jednotlivých objednávek.

V systému Eshop-rychle byl modul až do této doby trochu opomíjen a nebyla mu věnována pozornost, kterou by si zasloužil. To se naštěstí pro vás e-shopaře nyní mění a modul se těší velkým rozšířením, opravám a změnám, které byly s tímto updatem nasazeny.

Čeho všeho se update týká?

(Spektrum nabídky Balíkobotu je podstatně širší, než najdete níže. Pro účely článku jsme se zaměřili pouze na možnosti a funkce, které byly s updatem aktualizovány. Samozřejmě ale zůstaly již dříve implementované možnosti a modul tak nabízí kompletní spektrum možností Balíkobotu.)

Rozšíření systémových doprav

Základním pilířem napojení na modul Balíkobot je export dat objednávek. Aby bylo toto možné provádět, je potřeba v systému mít aktivované systémové dopravy, které bude uživatel v košíku pro své objednávky volit. Objednávky se zvolenou systémovou dopravou pak lze následně exportovat do rozhraní Balíkobotu, které poté vrátí štítek a při dalším pokynu objedná svoz u konkrétního dopravce.

Z tohoto důvodu jsme přidali řadu nových systémových dopravců, které lze následně do Balíkobotu včetně svých podporovaných typů zásilek a doplňkových služeb exportovat:

 DHL Express (pro export je nutné v košíku nastavit pole pro volbu Země)

 GLS CZ (doprava po ČR)

 GLS SK (doprava na Slovensko)

 GLS ParcelShop CZ (doručení na výdejní místo v ČR)

 GLS ParcelShop SK (doručení na výdejní místo na Slovensku, přidáno pouze jako systémový dopravce zatím bez možnosti exportu na do Balíkobotu)

 In Time Spedice SK (doprava na Slovensko)

 Toptrans

Dalším dopravce, který byl mezi systémové přidán, je PPL. Tento dopravce byl přidán jako 6 samostatných dopravních metod kvůli přímému napojení na rozhraní PPL, které plánujeme v dohledné době nasadit.

 PPL kurýr – běžné doručení

 PPL kurýr – dopolední doručení

 PPL kurýr – večerní doručení

 PPL ParcelShop (doručení na výdejní místo)

 PPL Slovensko (doručení kurýrem na Slovensko)

 PPL paletová přeprava

Update exportu objednávek

Přidáním nových systémových dopravců úpravy nekončí. Kromě toho došlo i k rozsáhlé aktualizaci exportů současných přepravních metod.

1/ Česká pošta

Volba typů zásilky byla rozšířena o další možnosti:
– Cenný balík (BB)
– Balík nadrozměr (BN)
– Balík Do balíkovny (NB)
– Balík Do ruky s garantovaným časem dodání (DE)
– Balík Do ruky s garantovaným časem dodání v Sobotu / Neděli
– EMS expresní přeprava po ČR

Doplňkové služby byly taktéž rozšířeny a to o možnost ověření plnoletosti příjemce, u kterého je nutné zadat i rok narození adresáta.

2/ DPD

Export tohoto dopravce byl rozšířen o službu DPD Private sobotní doručení.

Dále byly přidány doplňkové služby tohoto modulu:
– SMS oznámení před doručením
– Umožnit platit kartou
– Připojištění nad 50 tisíc Kč

3/ DPD Pickup (dříve ParcelShop)

Kromě přejmenování na službu Pickup z dřívějšího ParcelShopu byly k této službě přidány doplňkové služby stejně tak, jako se stalo u klasické přepravy DPD:
– SMS oznámení před doručením
– Umožnit platit kartou
– Připojištění nad 50 tisíc Kč

4/ Geis Parcel

Export byl rozšířen o řadu nových typů zásilek:
– Garantované doručení (GAR)
– Doručení do 12 hodin (D12)
– Mezinárodní zásilka (B2C) do SK/PL

Mimo jiné byl export doplněn i do další doplňkové služby:
– Umožnit zaplatit kartou
– Služba email příjemci

5/ Geis Cargo

Již dříve implementovaná přepravní metoda Geis Cargo byla nově přidána do exportu Balíkobotu. Export nabízí následující typy zásilek:
– Vnitrostátní paletová zásilka B2B
– Mezinárodní paletová zásilka B2B
– Vnitrostátní paletová zásilka B2C
– Mezinárodní paletová zásilka B2C do SK

K typu zásilky je pak možné volit z rozsáhlého spektra typu manipulačních jednotek, které jsou pro export nezbytné (od obálky až po paletu) a dále lze volit z dobrovolných doplňkových služeb:
– služba B2C soukromá paleta
– služba SMS avízo
– služba telefonické avízo
– služba DL zpět

6/ In Time Spedice

Export přepravce byl rozšířen o službu Extra Large Colli

Zároveň byly k exportu přidány další doplňkové služby:
– připojištění nad 50 tisíc Kč
– Ověřit plnoletost při předání

7/ Uloženka

Export pro Uloženku byl rozšířen o doplňkové služby:
– Umožnit platbu kartou
– Ověřit plnoletost při předání

8/ Uloženka na adresu

Služba, která již delší dobu v administraci systému je, byla nově přidána do exportu do Balíkobotu a podporuje následující služby:
– Zmluvný balík s poistením – Slovenská pošta
– Classic (SK)
– Private (CZ)
– Balík do ruky – Česká pošta
– Balík na poštu – Česká pošta

Mimo to podporuje i doplňkové služby:
– Umožnit platbu kartou
– Ověřit plnoletost při předání

9/ Zásilkovna

Export do Zásilkovny byl rozšířen o následující doplňkové služby:
– večerní doručení
– ověřit plnoletost příjemce

Pošta bez hranic přes Balíkobot

Balíkobot podporuje i dopravu pomocí Pošty bez hranic. Pro tuto možnost je nutné v objednávkovém formuláři přidat pole Země pro volbu cílové destinace.

Export jako takový probíhá přes samostatnou volbu, kterou jsme přidali v hromadných úpravách u objednávek.

Zde poté dále volíte přepravce, přes které bude pomocí Pošty bez hranic balík doručen.

Stavy přepravy

Export do Balíkobotu se nově těší velké vychytávce, kterou je sledování stavu přepravy vámi odeslaného balíku přímo v administraci.

Stavy je aktuálně možné aktualizovat ručně přes tlačítko “Aktualizovat stav přepravy” nad výpisem objednávek, pokud máte napojení na Balíkobot aktivní (vzhledem k omezení poštu požadavků na API Balíkobotu nelze toto prozatím řešit automaticky).

Ikonka Balíkobotu se následně mění v závislosti na změně stavu dopravce od “Balík převzán” až po konečný stav “Balík doručen příjemci”.

Stavů je několik a každý má své označení formou ikonky (po najetí kurzorem se zobrazí informační text o stavu, v jakém odeslaná objednávka aktuálně u dopravce je):

 – Zásilka je doručována příjemci
 – Zásilka byla doručena příjemci
 – Zásilka byla příjemcem odmítnuta
 – Zásilka byla doručena zpět odesílateli
 – Zásilka byla stornována

Čísla zásilek

Čísla zásilek, která získáte od Balíkobotu po vytvoření štítku (tedy po exportu objednávky do Balíkobotu), jsou nově propisována do detailu objednávky a to do ovládací lišty Balíkobotu.

Lištu lze aktivovat v nastavení Balíkobotu tedy v sekci E-shop -> Poštovné -> Balíkobot.

Do nastavení Balíkobotu jsme také v rámci updatu přidali i možnost automaticky propsat číslo zásilky do CODE v detailu objednávky a tím tak i následně do automatických emailů. Číslo zásilky se do CODE propisuje jednorázově a to v moment vyexportování objednávky do Balíkobotu.

Ještě Balíkobot nevyužíváte a služba vás zaujala?

Pokud vás spektrum možností propojení Balíkobotu s Eshop-rychle zaujalo, můžete zadat nezávaznou poptávku přímo na stránkách Balíkobotu.

Služba nedává veřejně k dispozici oficiální ceník, protože každého zákazníka naceňuje podle jeho individuálních požadavků zvlášť, ale můžeme prozradit, že Balíkobot není zdaleka tak cenově nedostupný, jak by si možná někdo mohl myslet. 😉

Po registraci vás kontaktuje zaměstnanec Balíkobotu, vše vysvětlí, případně přímo ukáže fungující napojení v administraci Eshop-rychle, a dokonce prý často poradí a pomohou e-shopařům zeefektivnit proces expedice jejich e-shopu.

Držíme palce a budeme rádi za zpětnou vazbu!

Věříme, že se vám bude napojení na Balíkobot líbit, pokud byste ale přece jen narazili na nějaké nedokonalosti nebo podněty ke zlepšení, neváhejte nám napsat.

A i pokud se vám bude napojení líbit a nic vám v něm chybět nebude, napište nám stejně. I taková zpětná vazba je pro nás cenná, abychom věděli, že se vám modul líbí. 😉

Jirka koordinuje vývoj funkcí e-shopového systému Eshop-rychle a ve svých článcích se dělí zejména o své technické znalosti. Z pozice vedoucího zákaznické podpory má navíc velmi blízko k přáním a požadavkům zákazníků.

Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

  • Milan Venzara

    Dobrý den, plánujete s ohledem na změny a nastavení co jste udělali v rámci dopravců také možnost exportu dat na tisk štítků z eshopu pro GLS, tak jako je to například pro Českou poštu, Balíkobot atd… děkuji Venzara

    • Jiri Kostal

      Hezký den Milane,
      v dohledné době plánujeme nasadit napojení na PPL. S napojením na jiné dopravce v dohledné době následujících 3 měsíců prozatím nepočítáme.

shares