Srovnávač Zboží.cz pracuje přibližně se sedmnácti tisíci e-shopy. Abyste díky němu získali co nejvíce zákazníků, nedělejte některé časté chyby, které by vás mohly potopit. Manažer Zboží.cz Milan Šmíd nám je prozradil v druhé části exkluzivního rozhovoru.


Co se v rozhovoru dozvíte:

  • Jakým chybám by se měl e-shop vyhnout
  • Jak probíhá párování produktů
  • Co je bidding
  • Jaké služby chystá Zboží.cz pro rok 2017

Pokud jste nečetli první část rozhovoru, kde jsme s Milanem probrali mimo jiné i prodejní strategii, která vám pomůže porazit konkurenci na Zboží.cz, určitě to napravte.

Pokračování rozhovoru

Které nejčastější chyby e-shopaři při prezentaci svých produktů na Zboží.cz dělají?

V principu jde o tři zásadní oblasti. Tou první jsou nepřesná nebo chybná data v XML feedu, dále nesprávné vyhodnocování statistik výkonu jednotlivých nabídek, kdy e-shop neví přesně, co jim funguje a co ne a na to navazující optimalizace kampaní.

 

Jakým způsobem dochází z vaší strany k párování produktů? A jak může e-shopař zvýšit šanci, že se jeho produkty správně napárují? Popř. jak e-shopař zjistí, že se mu nějaké produkty nespárovaly dobře do kategorií a jak to napravit?

Párování funguje automatikou, a jelikož to jsou jedničky a nuly tak je vždycky dobré dosáhnout co nejpřesnější shody v názvu s našimi produkty dle specifikace a vyplnění EAN kódu. Pokud toho nelze dosáhnout, je tu možnost ručního párování nabídek na produkt. Pokud daný produkt nemáme k dispozici, jsme rádi, když nám o něm klient prostřednictvím párovacího nástroje řekne. Tyto požadavky pak odbavíme do 48 hodin.

 

Milan Šmíd - manažer Zboží.cz

Milan Šmíd – manažer Zboží.cz

Co bys mohl říct k biddingu? Vysvětlil bys našim čtenářům co to vlastně ve zkratce je? Jak k němu inzerenti v dnešní době přistupují, a ukazuje se nějaký zvyšující se trend?

Jde o práci s aukčním systémem, jejímž cílem je nastavování a optimalizace ceny za proklik na konkrétní nabídky. Protože čím výše na stránce nabídka je, tím větší má šanci, že na ni potenciální zákazník klikne a reálně nakoupí. Ze statistik vyplývá, že na prvních pět pozic z výpisu kliká skoro 75% lidí.

 

Existují odhady, že tržby e-shopů prolomí letos magickou hranici 100 miliard za rok. Myslíš, že opravdu padne?

Nechybělo mnoho a padla by už v roce 2016. Pokud vím, tak poslední dostupná čísla se dostávají nakonec k 97 miliardám, což znamená meziroční nárůst tržeb o nějakých 20%. S ohledem na to, a také na tempo růstu sektoru e-commerce, o prolomení hranice 100 miliard v letošním roce nepochybuji. Otázkou spíš je, jak brzy se to stane.

 

Je podle Tebe dobrý nápad pustit se v roce 2017 do podnikání on-line? Založit si svůj vlastní e-shop a zkrátka jít do toho? Za jakých základních podmínek může být podle tvého názoru nový projekt úspěšný?

Začít podnikat on-line je v ČR poměrně jednoduché. Patříme k zemím, kde poměr počtu e-shopů na počet obyvatel je jeden z nejvyšších v Evropě. Logicky z toho vyplývá, že může být složitější se prosadit.

Růst v sektoru FMCG (rychloobrátkové spotřební zboží, pozn. red.) je a stále bude velký, protože pro řetězce se stává nezbytností být on-line. Ale bez ohledu na sektor, pokud jako nováček budete výjimeční, budete pečlivě komunikovat se zákazníky a uděláte ze svého jména dobrou značku s dobrým přístupem, je to cesta, jak uspět.

Se založením e-shopu v ČR pomáhají hotová e-shopová řešení (jako například Eshop-rychle) a není tak problém doslova během několika rychlých kroků začít prodávat a inzerovat svou nabídku kdekoli na internetu. Třeba právě na Zboží.cz nebo v dalších nástrojích jako Sklik či Firmy.cz.

 

Splňte si svůj sen o on-line podnikání
Založte si na pár kliknutí e-shop ZDARMA a nezávazně na Eshop-rychle.cz.

15 dní si provoz e-shopu zdarma na vlastní kůži otestujte a pak se sami rozhodněte, jestli do toho skočíte po hlavě, nebo online byznys není pro vás.

Méně rizikové už start podnikání a založení e-shopu být nemohou.

 

Můžeš se na závěr podělit o nějaké plánované novinky z dílny Zboží.cz, na které se mohou už teď začít e-shopaři v následujícím roce těšit?

Plány do budoucna jsou jasné. Chceme pokračovat v tom, co jsme začali v loňském roce zavádět a testovat. Plánujeme změny, které se výrazněji projeví navenek (pozn. red.: jednu takovou změnu už Zboží.cz stihlo vydat v čase mezi vznikem a vypublikováním rozhovoru), ale i novinky v rámci doporučování či práce s aukcí.

Pro to všechno bude potřeba sjednotit a zjednodušit přihlášení do účtů. (pozn. red.: sjednocení přihlášení už Zbožáci také stihli nasadit)

Prioritou zůstává produktová databáze, kde chceme novinky na Zboží.cz nabízet do 24 hodin od jejich uvedení. Víc už ale nebudu ani naznačovat. Mohu jen říct, že je rozhodně na co se těšit.

 

Moc děkujeme, Milane, za rozhovor a přejeme, ať se tobě i celému týmu Zboží.cz daří i nadále plnit vaše smělé plány.

Díky, rádo se stalo. To samé přeji i já týmu Eshop-rychle. Vím, že těch plánů s rozvojem vašeho e-shopového řešení máte také hromadu, tak držím palce.


Líbil se vám článek? Budeme rádi, když ho nasdílíte svým přátelům!

Tohle už jste četli?

Komentáře k článku

shares